Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ  
Ακαδημία Ski
Ακαδημία Καλαθοσφαίρισης
Τμήμα Ενόργανης Γυμναστικής
Ακαδημία Ποδοσφαίρου
Πρότυπο Ωδείο Θεσσαλονίκης
Τμήμα Τένις
Τμήμα Xορού
Τμήμα TAE-KWON-DO
Τμήμα Σκάκι
Τμήμα Εικαστικής Αγωγής
Τμήμα Θεατρικής Αγωγής
Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
English After School

Informatics, Multimedia & Robotics

Informatics, Multimedia & RoboticsΣτο Σχολείο μας εδώ και είκοσι ένα χρόνια λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία τα ειδικά τμήματα (clubs) πληροφορικής. Αποτέλεσμα αφ’ ενός της άψογης λειτουργίας των τμημάτων αυτών και εφ’ ετέρου της εισόδου της Πληροφορικής στο βασικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Σχολείου εδώ και δεκαεννιά χρόνια είναι οι μεγάλες επιτυχίες των μαθητών μας σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς μέσω Internet και οι διακρίσεις του Σχολείου, λόγω της σωστής χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Τα δέκα τελευταία χρόνια το Σχολείο μας συμμετέχει στα Μαθητικά Συνέδρια Πληροφορικής που διοργανώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με τη συμμετοχή σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού καθώς και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου παρουσιάζουν εργασίες που οι ίδιοι έχουν εκπονήσει. Το Σχολείο μας διακρίνεται πάντα για τις περισσότερες, καινοτόμες και πρωτότυπες εργασίες που παρουσιάζονται από τους μαθητές μας, τις οποίες μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Τα Εκπαιδευτήριά μας εδώ και οχτώ χρόνια συνεργάζονται με την εταιρία Microsoft. Είναι το μοναδικό σχολείο στην πόλη μας που υλοποιεί το ειδικό πρόγραμμα για σχολεία της Microsoft, Live@edu. Οι μαθητές του τμήματος Πληροφορικής όλων των τάξεων θα συμμετέχουν στην υλοποίηση του προγράμματος και παράλληλα θα μάθουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με ασφάλεια προς όφελός τους, γνωρίζοντας τι να αποφεύγουν.

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική, η οποία ενσωματώνει όλα τα πεδία του STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά), προσφέρει πολύτιμες γνώσεις στους μαθητές μέσα από το χτίσιμο κατασκευών με Lego. Συνεργασία, εξάσκηση κοινωνικών δεξιοτήτων, χρήση της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την ανακάλυψη και επίλυση προβλημάτων επιτυγχάνονται μέσα από την εμπλοκή των μαθητών σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη. Στα τμήματα όλων των ηλικιών, τα μαθήματα της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής καταλαμβάνουν το 1/3 του προγράμματος σπουδών. Το Σχολείο μας, μετά τη διάκρισή του στον περσινό πανελλήνιο τελικό του FLL και τις πολλές βραβεύσεις στον FLL Junior, θα συμμετάσχει για δεύτερη φορά φέτος στους Διαγωνισμούς Ρομποτικής FIRST® LEGO® League (FLL) και FIRST® LEGO® League Junior (FLL Jr.). Στον FLL θα διαγωνιστούν μαθητές του Σχολείου μας από την Ε΄ και τη ΣΤ΄ τάξη ενώ στον FLL Jr. θα διαγωνιστούν μαθητές από τη Β΄ έως τη Δ΄ τάξη. Όσοι μαθητές του τμήματος επιθυμούν να λάβουν μέρος θα παρακολουθήσουν επιπλέον εξειδικευμένα μαθήματα προετοιμασίας για τον Διαγωνισμό. Ο προκριματικός Διαγωνισμός FLL πραγματοποιείται τον Φεβρουάριο και ο FLL Jr. διεξάγεται τον Μάιο. Οι μαθητές που θα επιλέξουν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό χρειάζεται να διαθέτουν τουλάχιστον βασικές γνώσεις ρομποτικής καθώς και μεγάλη διάθεση να διαγωνιστούν σε πλαίσιο ομαδοσυνεργατικότητας.

Παρουσίαση του προγράμματος:
  • Οι μαθητές του τμήματος της Α΄ τάξης (KiloBytes) θα ανακαλύψουν τις δυνατότητες του υπολογιστή συμμετέχοντας σε ένα πλήθος επιλεγμένων εργασιών με τη χρήση κατάλληλων προγραμμάτων της σουίτας του Microsoft Office. Αποκτούν σωστές βάσεις στον τομέα της τεχνολογίας, της επιστήμης και του προγραμματισμού μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική με το ρομποτάκι μας «Beebot» καθώς και τα αγαπημένα τους τουβλάκια Lego από την εκπαιδευτική σειρά Story Starter. Φτιάχνουν το δικό τους comic στο Power Point μέσα από Lego κατασκευές και δημιουργούν το δικό τους video. Στόχος μας είναι τα παιδιά να αντιμετωπίζουν τον υπολογιστή ως ένα δημιουργικό εργαλείο μέσα από το οποίο μπορούν να εκφραστούν και να αναπτύξουν τη φαντασία τους.
  • Οι μαθητές του τμήματος της Β΄ τάξης (MegaBytes) δημιουργούν και εικονογραφούν ψηφιακές ιστορίες στο TikaTok, μαθαίνουν να αναζητούν εικόνες και πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις ομαδικές εργασίες τους, συμμετέχουν στην οργάνωση πληροφοριών με παρουσιάσεις Ms Power Point, γράφουν παραμύθια. Όλα αυτά γίνονται με το κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό (Magic Artist Deluxe, Kid Pix Deluxe 4, Tux Paint) σε συνδυασμό με τη γνωστή σουίτα Microsoft Office. Ανακαλύπτουν, συνεργάζονται, επιλύουν προβλήματα μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική με τα αγαπημένα τους τουβλάκια Lego από την εκπαιδευτική σειρά Lego WeDo 2.0 και τα βλέπουν να ζωντανεύουν. Ακόμα, τα παιδιά μαθαίνουν να αναζητούν εικόνες και πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις ομαδικές εργασίες που καλούνται να διεκπεραιώσουν. Στόχος μας είναι τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, παρατηρητικότητας και σωστής αναζήτησης πληροφοριών.
  • Οι μαθητές του τμήματος της Γ΄ τάξης (GigaBytes) μαθαίνουν τη χρήση του λειτουργικού συστήματος Windows καθώς και βασικών προγραμμάτων της σουίτας Microsoft Office (Ms Word, Ms Powerpoint, Ms Publisher). Επίσης, μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σωστά το διαδίκτυο και να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητές του ως προς τη μάθηση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ψυχαγωγία (Google Earth, Wikipedia κ.ά.). Ακόμα, αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από δραστηριότητες με διαθεματικό περιεχόμενο, όπως η οικολογία, με τη δημιουργία κινουμένων σχεδίων (Cartoon Maker). Ανακαλύπτουν, συνεργάζονται, επιλύουν προβλήματα μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική με τα αγαπημένα τους τουβλάκια Lego από την εκπαιδευτική σειρά Lego WeDo 2.0. Τα παιδιά εισάγονται σε βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική, αφού κατασκευάζουν ρομπότ και τα βλέπουν να ζωντανεύουν. Τέλος, οι μαθητές εισάγονται στην έννοια του προγραμματισμού και δημιουργούν τα δικά τους απλά προγράμματα μέσα από κατάλληλα εκπαιδευτικά λογισμικά και Web 2.0 εργαλεία. Στόχος μας είναι να μάθουν να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή και το διαδίκτυο προς όφελος της μάθησης και της ψυχαγωγίας τους με σωστό τρόπο.
  • Οι μαθητές του τμήματος της Δ΄ τάξης (TeraBytes) εκπαιδεύονται στη χρήση του Ms Word, Ms PowerPoint και Ms Excel μέσα από διάφορες διαθεματικές ενότητες που μεταβάλλονται δυναμικά κάθε χρόνο. Παράλληλα δημιουργούν comics στο Pixton, τρισδιάστατα ψηφιακά βιβλία, animations στο PowToon, videos στο Windows Movie Maker και προγραμματίζουν στο Scratch, το εργαλείο κατασκευής παιχνιδιών με ψευδοκώδικα! Διευρύνουν τις γνώσεις τους στον τομέα της τεχνολογίας, της επιστήμης και του προγραμματισμού μέσα από τα μαθήματα της εκπαιδευτικής ρομποτικής συναρμολογώντας και προγραμματίζοντας τα αγαπημένα τους τουβλάκια Lego από την εκπαιδευτική σειρά Lego WeDo 2.0 και EV3.
  • Οι μαθητές του τμήματος της Ε΄ και Στ΄ τάξης (PetaBytes) εδραιώνουν τις γνώσεις τους πάνω στους υπολογιστές και στα πολυμέσα με βασικά προγράμματα (Ms Word και Ms PowerPoint) χρησιμοποιώντας τα συμπληρωματικά στην ολοκλήρωση διάφορων ενοτήτων. Δημιουργούν μοντέρνες παρουσιάσεις στο Prezi, τις οποίες θα ενισχύσουν με «σύννεφα λέξεων» με το Wordle. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να προγραμματίσουν στο «Hour of code» και να δημιουργήσουν τα δικά τους παιχνίδια στο Scratch για να κατανοήσουν σε ένα μεγάλο επίπεδο τον προγραμματισμό. Επιπλέον, συμμετέχουν στο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής με project που εκπονούν σε ομάδες μέσα στην τάξη. Σε αυτή την ηλικία και με τη βοήθεια του Scratch μπορούν να προγραμματίσουν οι ίδιοι με την εκπαιδευτική σειρά ρομποτικής Lego ΕV3, ώστε να δουν τα προγράμματά τους να ζωντανεύουν, κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας τα δικά τους ρομποτάκια. Τέλος, γνωρίζουν την εφαρμογή Google Drive και αποθηκεύουν τις εργασίες τους στο cloud, ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτές από οπουδήποτε, οποτεδήποτε.

Φέτος θα λειτουργήσουν τα εξής τμήματα Η/Υ:

  • Τμήμα για παιδιά της Α' Δημοτικού, μία (1) ώρα την εβδομάδα από τις 14:00 έως τις 15:00.
  • Τμήματα για παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων, δύο (2) ώρες την εβδομάδα 14:00-16:00.

Για τα επιπλέον μαθήματα προετοιμασίας για τους Διαγωνισμούς Ρομποτικής FLL και FLL Jr. θα ενημερωθείτε με επόμενη ανακοίνωση.

Mindstorms



Get Adobe Flash player

Το σχολείο μας, για 3η συνεχόμενη χρονιά, λαμβάνει μέρος στην «Ώρα του Κώδικα» (Hour Of Code), μια παγκόσμια εκστρατεία με εκατομμύρια μαθητές σε πάνω από 180 χώρες. Ο βασικός στόχος της εκστρατείας είναι δέκα εκατομμύρια μαθητές (10.000.000) να δοκιμάσουν να προγραμματίσουν για μία ώρα, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 4-10 Δεκεμβρίου, 2017, για τον εορτασμό της Εκπαιδευτικής Εβδομάδας της Επιστήμης των Υπολογιστών.

«Ώρα του Κώδικα» (Hour Of Code)

Το μάθημα αυτό αποτέλεσε μία ωριαία εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών, σχεδιασμένη να απομυθοποιήσει τον κώδικα και να δείξει ότι μπορεί να μάθει τα πρώτα πολύ βασικά βήματα στην έννοια του προγραμματισμού. Τα παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού, προγραμμάτισαν γνωστά παιχνίδια, όπως Minecraft και Angry Birds και έμαθαν καινούριες εντολές προγραμματισμού. Οι μικροί μαθητές κατανόησαν και εξασκήθηκαν στη σειριακή εκτέλεση εντολών ενώ οι μεγαλύτεροι δούλεψαν τις εντολές επανάληψης και τις διαδικασίες (coding procedures). Αφού ολοκλήρωσαν την ώρα του κώδικα, εκτυπώσαμε πιστοποιητικά συμμετοχής για το κάθε τμήμα!

Πληροφορίες για την εκστρατεία "Ώρα του Κώδικα"

Τα μαθήματα που έγιναν μέσα στην τάξη βρίσκονται στην ιστοσελίδα https://code.org/learn



Το σχολείο μας συμμετείχε στο 4ο Μαθητικό Προσυνέδριο Πληροφορικής Θεσσαλονίκης που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου 2012 στο Μουσικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή μαθητών σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης, με εργασίες που οι ίδιοι οι μαθητές εκπόνησαν.

Get Adobe Flash player


Οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του σχολείου μας παρουσίασαν τις εργασίες τους, άλλες σε μορφή εισηγήσεων και άλλες σε μορφή πόστερ και απέσπασαν θερμά χειροκροτήματα. Οι εργασίες τους εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της εφαρμογής των νέων τεχνολογιών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του σχολείου μας.

Οι εργασίες που παρουσίασαν οι μαθητές των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης είναι οι εξής: