Σάββατο 20 Απριλίου 2019
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ  

Το ιστολόγιο(Blog) του Στ΄1

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Οι μαθητές του ΣΤ΄1 αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα blog (ιστολόγιο). Πρώτα απ’ όλα φτιάξαμε το blog για να επικοινωνούμε μεταξύ μας, να εκφράζουμε τις απόψεις μας και να είναι ένας τόπος συνάντησης μετά την αποφοίτησή μας από το σχολείο. Εσείς οι επισκέπτες θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε κάποιες από τις εργασίες μας όπως μουσική, εικόνες, ποιήματα, θέματα με επιστημονικό περιεχόμενο που αφορούν τα μαθήματά μας, εργασίες της ευέλικτης ζώνης, video, φωτογραφίες, το ημερολόγιο της σχολικής μας ζωής κ.ά.. Για να τα καταφέρουμε χρησιμοποιήσαμε την ειδική πλατφόρμα επικοινωνίας της Microsoft για σχολεία Live@edu, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας, video και κειμένου και πολλά άλλα που θα σας παρουσιάσουμε. Ελπίζουμε να απολαύσετε την παρουσίασή μας! Η ηλεκτρονική διεύθυνση που βρίσκεται το ιστολόγιό μας είναι http://protypa90-st1.spaces.live.com/ .

Λέξεις κλειδιά: διαδίκτυο, ιστολόγιο, Live@edu

Get Adobe Flash player

1. Εισαγωγή

Ο λόγος ο οποίος δημιουργήσαμε στο τμήμα μας ένα blog είναι γιατί θέλαμε να έχουμε ένα χώρο για να επικοινωνούμε τώρα, αλλά και μετά την αποφοίτησή μας. Επίσης, για να μάθουμε να χειριζόμαστε «το μέλλον μας», δηλαδή το internet. Ακόμη, εμάς τα παιδιά, μας αρέσει να ασχολούμαστε με τον υπολογιστή και το internet, έτσι σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να περνάμε εργασίες, να δημοσιεύουμε εκδρομές, φωτογραφίες και το πώς περνάμε στο σχολείο μας στο ιστολόγιο της τάξης μας που μπορείτε να το δείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://protypa90-st1.spaces.live.com/ .

2.Τι είναι το ιστολόγιο(Blog)

Το ιστολόγιο (blog) βγαίνει από τις λέξεις Web και Log που σημαίνουν καταχώρηση ιστού και για λόγους συντομίας έχει επικρατήσει η λέξη Blog. Είναι μια μορφή ιστοσελίδας που με εύκολο τρόπο μπορεί να τη στήσει κάποιος χωρίς ειδικές γνώσεις στον προγραμματισμό. Μπορεί να περιέχει ημερολόγιο, καταχωρήσεις, άρθρα, εικόνες, χώρο σχολίων, ενδιαφέρουσες διευθύνσεις ιστοσελίδων, RSS τροφοδοσία κ.ά. Υπάρχουν διάφορες υπηρεσίες στο internet που σου δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσεις ένα blog με πιο γνωστές της google με το blogspot.com και της Microsoft με το Windows Live.

3. Τι είναι το Live@edu

Το ιστολόγιό μας το δημιουργήσαμε με την ειδική πλατφόρμα επικοινωνίας της Microsoft για σχολεία Live@edu. Αυτή η πλατφόρμα έχει τις ίδιες δυνατότητες με το Windows Live της Microsoft. Η διαφορά είναι ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε username και e-mail με name@protypa.gr και όχι name@windowslive.com. Επίσης ο Διαχειριστής της πλατφόρμας Live@edu του σχολείου μπορεί να δώσει δικαιώματα σε κάθε χρήστη ανάλογα με το αν είναι μαθητής, γονέας ή δάσκαλος.

Συγκεκριμένα βοηθά στην επικοινωνία και δημιουργία μίας κοινότητας μαθητών  «χωρίς ημερομηνία λήξης». Το Microsoft Live@edu προσφέρει υπηρεσίες Webmail σε περιβάλλον Microsoft Outlook, ημερολόγια (calendars), δυνατότητα κοινής χρήσης αρχείων και φωτογραφιών (Skydrive), δυνατότητα αποστολής άμεσων μηνυμάτων (Messenger), δημιουργία blog (Spaces), δυνατότητα τηλεδιάσκεψης (videoconferencing), on-line αποθήκευση, πρόσβαση και κοινή χρήση αρχείων (Office Live Workspace). Επίσης κατεβάζοντας δωρεάν ένα πρόγραμμα από τη Microsoft, το  Windows Live Writer μπορούμε με πολύ απλό τρόπο να φτιάξουμε άρθρα και καταχωρήσεις με εικόνες και κείμενα και να τα δημοσιεύσουμε στο blog μας.

Ξεκινήσαμε λοιπόν με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου μας και διαχειριστής του Live@edu δημιούργησε e-mail για μας με name@protypa.gr με δικαιώματα να μπορούμε να στείλουμε και να λάβουμε μηνύματα μόνο από email name@protypa.gr . Αρχικά ξεκινήσαμε αλληλογραφία με τον δάσκαλό μας. Μας έστελνε προβλήματα που έπρεπε να λύσουμε και να στείλουμε τις λύσεις ηλεκτρονικά. Συνεχίσαμε με το Messenger, μάθαμε το chat και επικοινωνήσαμε σε ένα chat room με τους δασκάλους μας. Πάλι με τα ίδια δικαιώματα. Μετά χρησιμοποιήσαμε το skydrive. Με αυτή τη δυνατότητα μπορούσαμε να ανεβάσουμε(upload) αρχεία Word και άλλα σε ένα φάκελο, να κατεβάσουμε(download) αρχεία και παρουσιάσεις σε PowerPoint που δημιούργησε ο δάσκαλός μας και χρησιμοποιούσαμε και στο διαδραστικό πίνακα καθημερινά στην τάξη μας. Επίσης δημιουργήσαμε στο skydrive άλμπουμ(φακέλους) φωτογραφιών που ανεβάζαμε φωτογραφίες από τις επισκέψεις και τις εκπαιδευτικές εκδρομές μας. Στους φακέλους αυτούς υπήρχε δυνατότητα δικαιωμάτων στο ποιοι μπορούσαν να ανεβάσουν φωτογραφίες και αρχεία, ποιοι μπορούσαν μόνο να τα δουν.

Τέλος αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τη δημιουργία του Blog στα spaces του Live@edu

4.  Πώς φτιάξαμε το ιστολόγιό μας

Για να φτιάξουμε τo ιστολόγιό μας χρησιμοποιήσαμε τις λειτουργικές μονάδες των spaces. Αφού αποφασίσαμε τη διάταξη του blog σε δύο στήλες αριστερά και δεξιά και μια μεγάλη στη μέση για τα άρθρα, τα χρώματά του, το θέμα, τον τίτλο «ΠΡΟΤΥΠΟΙ BLOGGERS» ξεκινήσαμε να προσθέτουμε λειτουργικές μονάδες και συγκεκριμένα: στην αριστερή στήλη βάλαμε τις κατηγορίες των άρθρων(καταχωρήσεων), ώστε ο αναγνώστης να μπορεί εύκολα να δει πατώντας εκεί τα άρθρα της κατηγορίας που τον ενδιαφέρει. Από κάτω προσθέσαμε λειτουργική μονάδα με λίστα ιστοσελίδων που έχουν σχέση με τα μαθήματά μας και λειτουργικές μονάδες με λίστες βιβλίων τραγουδιών και βιβλίο επισκεπτών. Στη δεξιά στήλη δημιουργήσαμε λειτουργικές μονάδες με τροφοδοσία RSS και συγκεκριμένα να βγαίνουν στο blog μας οι πρώτες 3 ειδήσεις αυτόματα, καθημερινά από το δικτυακό τόπο www.meteo.gr και από κάτω τροφοδοσίες ειδήσεων για την τεχνολογία, επιστήμη και αθλητισμό από το δικτυακό τόπο της εφημερίδας καθημερινής http://www.kathimerini.gr/ . Στο τέλος της στήλης βάλαμε μουσική με τη βοήθεια της λειτουργικής μονάδας Windows Media Player.  Στην κεντρική στήλη βάλαμε τη λ.μ. των άλμπουμ φωτογραφιών του skydrive. Έτσι ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει σε slideshow όλα τα άλμπουμ των φωτογραφιών μας. Από κάτω βρίσκονται τα άρθρα μας ταξινομημένα κατά ημερολογιακή σειρά.

Χρησιμοποιήσαμε επίσης το πρόγραμμα Pixresizer για να κατεβάσουμε την ανάλυση των φωτογραφιών ομαδικά σε 800Χ600 pixel και να μπορέσουμε να τις μειώσουμε τη χωρητικότητα τους για να τις δημοσιεύσουμε στο Internet και το windows movie maker για να επεξεργαστούμε video που τραβήξαμε με την ψηφιακή κάμερα του σχολείου.

Κάθε εβδομάδα τρεις συμμαθητές μας ήταν υπεύθυνοι για την ανάρτηση καταχωρήσεων. Οι υπόλοιποι στέλναμε με e-mail το κείμενό μας και τις φωτογραφίες μας σε αυτούς και εκείνοι καταχωρούσαν το άρθρο στέλνοντας ειδικά διαμορφωμένο μήνυμα σε μια συγκεκριμένη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το άρθρο αναρτιόταν αυτόματα στο  blog.

5.  Τι περιέχει το ιστολόγιό μας

Στο ιστολόγιό μας καταχωρήσαμε τα εξής άρθρα ανά κατηγορία: Εντυπώσεις από την τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή μας στην Αθήνα (Βουλή, Μουσείο Ακρόπολης, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, Εθνική πινακοθήκη, το ταξίδι μας με το τρένο κ.ά.), εντυπώσεις και πληροφορίες από την επίσκεψη μας στο σπήλαιο των Πετραλώνων, εντυπώσεις από τις επισκέψεις μας σε μουσεία της Θεσσαλονίκης, λίγα λόγια για το αγαπημένο μας σχολείο, άρθρα για τη Θεσσαλονίκη που είναι και το θέμα μας στην ευέλικτη ζώνη, τραγούδια για τη Θεσσαλονίκη σε σύνδεση με το youtube, ασφάλεια στο διαδίκτυο και κανόνες συμπεριφοράς κάνοντας chat, ανέκδοτα, διάφορα άρθρα για το ηλιακό σύστημα, τους σεισμούς, και τη φύση, συνεντεύξεις από γνωστά πρόσωπα και βίντεο από τις εκδηλώσεις μας. Δανειστήκαμε από το Στ΄2 την εργασία που είχαν για το συνέδριο με θέμα αναζητώντας σε μηχανές αναζήτησης και ενδιαφέρουσες διευθύνσεις ιστοσελίδων για τα μαθήματά μας και τα βάλαμε στην αριστερή στήλη. Βάλαμε τις φωτογραφίες των άλμπουμ μας με θέματα την εκδρομή στην Αθήνα, Εθνική πινακοθήκη, Θεσσαλονίκη, Σπήλαιο Πετραλώνων, παρέλαση 28ης Οκτωβρίου και όμορφες φωτογραφίες. Τέλος ο δάσκαλός μας έβαλε κάποια μαθήματα σε Powerpoint με διαδραστικό πίνακα, από αυτά που δουλεύουμε μέσα  στην τάξη.

6.  Εντυπώσεις από τη διαδικασία δημιουργίας του Blog και μελλοντικές σκέψεις

Η δημιουργία ιστολογίου μας άρεσε πάρα πολύ. Μας έδωσε τη δυνατότητα να μάθουμε πολλά πράγματα για τη χρήση του Internet και διαφόρων προγραμμάτων. Όλo αυτό μας άρεσε πάρα πολύ, γιατί είναι μια εργασία με τους υπόλοιπους συμμαθητές μας και συνειδητοποιήσαμε μ’ ένα διαφορετικό τρόπο τους καρπούς της συμμετοχικής εργασίας της ομαδικότητας και της συνεργασίας.
Νιώθουμε πραγματικά ικανοποιημένοι  αφού το σχολείο μάς έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε αυτό το ιστολόγιο. Τέλος, γιατί τα επόμενα χρόνια, θα έχουμε ένα δικό μας τόπο συνάντησης και θα μοιραζόμαστε αναμνήσεις και νέες εμπειρίες.

Ευχαριστίες

Ευχαριστούμε πολύ όλους τους δασκάλους και καθηγητές μας. Ειλικρινά μας έδωσαν τα ερεθίσματα για να δημιουργήσουμε όλες αυτές τις αξιόλογες εργασίες και τους συμμαθητές μας του Στ΄3 που με πολλή διάθεση μας διέθεσαν και τις δικές τους εργασίες για να αναρτήσουμε στο ιστολόγιό μας.

Βιβλιογραφία

1.http://my.liveatedu.com/ Ο επίσημος δικτυακός τόπος του Live@edu της Microsoft.
2.http://www.youtube.com
3.http://el.wikipedia.org/ Η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Βικιπαίδεια.