Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2019
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ  

«Κυκλοφορούμε» με ασφάλεια στο Διαδίκτυο

10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Οι μαθητές της Ε΄τάξης υλοποιήσαμε ένα τρίμηνο project με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, στο πλαίσιο των μαθημάτων της Ευέλικτης Ζώνης και της Πληροφορικής. Αφορμή στάθηκε ο εορτασμός της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, που κάθε χρόνο τιμούμε στο σχολείο μας. Αφού φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με τη χρήση του Internet, περάσαμε τα αποτελέσματα στο εργαλείο Excel για τη στατιστική ανάλυση. Φτιάξαμε αφίσες στο web 2.0 εργαλείο postermywall για την ομιλία που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας με στόχο την ενημέρωση των παιδιών της ηλικίας μας. Συγκεντρώσαμε κανόνες σωστής χρήσης του Διαδικτύου και εκτυπώσαμε φυλλάδια (flyers) που απευθύνονται τόσο σε παιδιά όσο και στους γονείς τους. Στόχος μας είναι να αφυπνίσουμε τους μικρότερους σε ηλικία χρήστες του Διαδικτύου ώστε να σκέφτονται πιο κριτικά κατά την εξερεύνηση του ιστού.

Λέξεις κλειδιά: Διαδίκτυο, ασφάλεια, πλοήγηση.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την παρουσίαση των παιδιών



Σώζοντας το νερό για ένα καλύτερο μέλλον!

10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

«…το νερό είναι συγκεκριμένο πάνω στη γη. Θα υπάρχει μια λύση για να το χειριζόμαστε σωστά! Πρώτα απ’ όλα δεν πρέπει να  το σπαταλάμε! Όμως, ακόμη κι αφού το χρησιμοποιήσουμε, μετά πρέπει κάτι να κάνουμε… κάποια λύση πρέπει να υπάρχει… ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ!»  

Ένα ταξίδι στη ρομποτική και την έρευνα πραγματοποιήσαμε στο μάθημα Πληροφορικής & Ρομποτικής με αφορμή το μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής. Ποιες οι χρήσεις του νερού, τι είναι το μαύρο και τι το γκρίζο νερό, πώς μπορούμε να το καθαρίσουμε ώστε να το  επαναχρησιμοποιήσουμε και σε ποιες δραστηριότητες. Παράλληλα όμως με την έρευνα, κατασκευάσαμε και ένα robot το οποίο ιδανικά θα μπορεί να λειτουργήσει ως ένα σύστημα καθαρισμού λυμάτων εξοικονομώντας ένα μεγάλο ποσοστό καθαρού νερού και ενέργειας.  

Λέξεις κλειδιά: γκρίζο νερό, ρομποτική, έρευνα.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την παρουσίαση των παιδιών



Οι μαθητές του Δ2 συμμετέχουν σε παρουσίαση...

Get Adobe Flash player

 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την παρουσίαση των παιδιών

Και όταν γνωρίζουμε τον δημιουργό τους η εξερεύνηση αυτού του κόσμου γίνεται πιο συναρπαστική! Υποδεχθήκαμε στην τάξη μας τη συγγραφέα Μαρία Γουλή για να μας μιλήσει για τα βιβλία της. Αφού συστηθήκαμε και γνωριστήκαμε καλύτερα αρχίσαμε να διαβάζουμε το βιβλίο "Η πριγγίπισσα και το Μπιζέλι". Παίξαμε με τις πριγκίπισσες και τους πρίγκιπες, γελάσαμε, χορέψαμε, γίναμε εμείς οι ήρωες τους παραμυθιού και δραματοποιήσαμε τους διαλόγους. Στη δεύτερη επίσκεψή της η συγγραφέας μας διάβασε αποσπάσματα από το βιβλίο της "Ονειρα γλυκά" και κουβεντιάσαμε μαζί της για τα όνειρά μας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε μια ομάδα ετοίμασε ερωτήσεις για να της πάρουμε συνέντευξη. Επίσης συνεργατικά σε ζευγάρια περιγράψαμε ένα όνειρό μας σαν παραμύθι και τα αφηγηθήκαμε μέσα στην τάξη. Ακούσαμε το cd του βιβλίου και ζωγραφίσαμε.



Makey Makey: το μικρό και θαυματουργό εργαλείο για την εκπαίδευση

9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Σήμερα, τα παιδιά τηw ηλικίας μας –αλλά και μικρότερα–  λατρεύουμε να παίζουμε με ψηφιακές συσκευές. Από την άλλη, οι γονείς μας θα ήθελαν να ερχόμαστε περισσότερο σε επαφή με τον φυσικό κόσμο. Με το Makey Makey μπορούμε να πετύχουμε όλοι τις επιθυμίες μας! Βασισμένο έστω και σε μικρή ανίχνευση ηλεκτρικής αγωγιμότητας, το Makey Makey ανήκει στην τεχνολογία των “tangibles” και είναι δημιουργία σπουδαστών του πανεπιστημίου MIT. Δημιουργήθηκε για να μετατρέπει σε πλήκτρο οτιδήποτε είναι συνδεδεμένο μαζί του. Αποτελείται από την πλακέτα Makey Makey, ένα καλώδιο USB (για τη σύνδεση της πλακέτας με τον Η/Υ) και εφτά κροκοδειλάκια (καλώδια που συνδέουν την πλακέτα με το νέο μας πλήκτρο). Έχετε παίξει ποτέ στο tablet χρησιμοποιώντας ένα χαρτί αντί για την οθόνη του; Έχετε γράψει ποτέ στο Word πατώντας φρούτα αντί για τα πλήκτρα του πληκτρολογίου; Χρησιμοποιήσαμε το Makey Makey μέσα στην τάξη και τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά!

Λέξεις κλειδιά: εναλλακτική εκπαίδευση, tangibles.



Όταν η ρομποτική συνάντησε τον Rubik

9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 

Περίληψη

Όπως ο  Rubik προσπαθούσε για πολλά χρόνια να βρει μια συγκεκριμένη μέθοδο διδασκαλίας ώστε να βοηθήσει τους μαθητές του να καταλάβουν τα τρισδιάστατα αντικείμενα, έτσι κι ολόκληρη η ανθρωπότητα εδώ και πολλά χρόνια ασχολείται με τη λύση του περίφημου κύβου του. Αφορμή για τη συγκεκριμένη εργασία μας ήταν μία εμπειρία που είχαμε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης με το ρομποτάκι που συναντήσαμε σε κάποιο περίπτερο, το οποίο υποσχόταν να λύσει τον κύβο πιο γρήγορα από έναν άνθρωπο. Η ιδέα μάς ήρθε αβίαστα, να μελετήσουμε και να ψάξουμε τρόπους λύσεις του κύβου. Και φυσικά, να φτιάξουμε το ίδιο το ρομποτάκι! Ήταν μία δραστηριότητα που κράτησε μήνες, αλλά μέσω αυτής καλύψαμε προχωρημένες έννοιες προγραμματισμού και είχαμε ορατό και «χειροπιαστό» αποτέλεσμα των όσων προγραμματίσαμε στην άμεση συμπεριφορά του ρομπότ.

Λέξεις κλειδιά: lego, ρομπότ, Rubik.



Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος; Το γνωστό παιχνίδι στο Scratch

9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 

Περίληψη

Μέσω συνεργατικής μάθησης, οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης μεταφέραμε στο Scratch ένα πολύ γνωστό τηλεπαιχνίδι γνώσεων. Οι ερωτήσεις βασίζονται τόσο σε γενικές γνώσεις όσο και σε όσα διδαχθήκαμε φέτος στα μαθήματά μας, και απευθύνονται σε παιδιά της ηλικίας μας αλλά και σε μεγαλύτερους μαθητές. Χωριστήκαμε σε ομάδες, όπου η κάθε ομάδα ανέλαβε να συνθέσει δύο ερωτήσεις. Στη συνέχεια, περάσαμε τις ερωτήσεις μας στο περιβάλλον του Scratch. Τέλος, προσθέσαμε τους ήχους ώστε να γίνει το παιχνίδι μας πιο ρεαλιστικό. Μέσω αυτής της εργασίας, φρεσκάραμε τις γνώσεις που αποκτήσαμε φέτος στα μαθήματά μας, αλλά και εξελίξαμε τις γνώσεις μας στον προγραμματισμό μαθαίνοντας βασικές και πιο προχωρημένες έννοιες και εντολές.

Λέξεις κλειδιά: Scratch, παιχνίδι γνώσεων.



Ανακαλύπτοντας τα δώρα της ελληνικής γης: Ιστορία, Λαογραφία, Παράδοση.

Ευέλικτη ζώνη Γ΄ τάξης σχολικού έτους: 2015-2016 Διάρκεια : 8 μήνες

Αφόρμηση

Γνωρίζουμε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Ψάχνουμε να βρούμε τη συνέχεια και τη σύνδεση με το τώρα. Μέσα από τα μονοπάτια της παράδοσης θέλουμε να ανακαλύψουμε την ταυτότητά μας. Μαθαίνουμε το παρελθόν για να ονειρευτούμε και να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον. 



Picture1

Ιεραπόστολοι και Κανίβαλοι – ο γνωστός γρίφος στο Scratch

8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

«Τρεις ιεραπόστολοι και τρεις κανίβαλοι θέλουν να διασχίσουν ένα ποτάμι. Υπάρχει μια βάρκα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν, υπό την προϋπόθεση ότι σε κάθε διέλευση του ποταμού θα πρέπει να επιβαίνουν το πολύ δύο επιβάτες. Δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση σε μια από τις δυο όχθες να βρεθούν περισσότεροι κανίβαλοι από ιεραποστόλους γιατί τότε θα τους φάνε. Με ποιο τρόπο μπορούν να περάσουν όλοι στην άλλη όχθη χωρίς να υπάρξει κάποιο ατύχημα;».

Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού ανέπτυξαν στο περιβάλλον δημιουργίας παιχνιδιών Scratch ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που αποτυπώνει το γνωστό λογικό γρίφο με τους Κανίβαλους και τους Ιεραποστόλους. Το 1957 ο παραπάνω γρίφος χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία της πρώτης μηχανής τεχνητής νοημοσύνης, του General Problem Solver.

Λέξεις κλειδιά: γρίφοι, Scratch, προγραμματισμός.

Στο παρακάτων link θα βρείτε το παιχνίδι μας online!!!



«Εθνικότητά μου είναι τα δάκρυα του Αιγαίου» - ένα 3D ψηφιακό βιβλίο στο ZooBurst

8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Ένα πρόβλημα που απασχολεί τον τελευταίο χρόνο ολόκληρο τον κόσμο, και ιδιαίτερα τους κατοίκους της Συρίας, είναι ο πόλεμος και οι συνέπειές του. Ως Έλληνες, φαίνεται να έχουμε ευαισθητοποιηθεί ιδιαίτερα με τον αγώνα των προσφύγων για ένα καλύτερο αύριο. Οι μαθητές της Ε’ και Στ΄ τάξης σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε στο ZooBurst www.zooburst.com ένα 3D ψηφιακό βιβλίο που θα παρουσιάζει  την ιστορία ενός άντρα από τη Συρία και της οικογένειάς του, που ως πρόσφυγες αφήνουν το σπίτι τους και τις ανέσεις τους για να σωθούν, με μοναδικό εφόδιό τους την ελπίδα. Το τρισδιάστατο (ψηφιακό) βιβλίο μας περιγράφει το κουραστικό ταξίδι του πρωταγωνιστή μας στην Ευρώπη μέχρι να φτάσει στη Γερμανία όπου ως εργάτης προσπαθεί να χτίσει μια καινούρια ζωή, κατάλληλη για αυτόν και την οικογένειά του.

Λέξεις κλειδιά: πρόσφυγες, 3D βιβλίο, ZooBurst.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την παρουσίαση των παιδιών



8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Πώς θα ήταν τα παραμύθια αν δεν υπήρχαν οι λύκοι κι οι αρκούδες, τα λιοντάρια κι οι τίγρεις; Τι χρώματα θα είχαν τα φτερά της φαντασίας μας αν έλειπαν οι ιστορίες με τα ζώα απ’τα παιδικά μας χρόνια; Η εργασία αυτή, λοιπόν, έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων στο παγκόσμιο πρόβλημα της κατάρρευσης της βιοποικιλότητας και τις ολέθριες συνέπειές της. Μέσω ομαδοσυνεργατικής μάθησης, οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης δημιουργήσαμε μια εικονογραφημένη ιστορία μέσα από τις εργασίες μας για τα απειλούμενα είδη, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που μας παρείχε το περιβάλλον δημιουργίας κόμικς, Pixton. Προσπαθήσαμε μέσω του κόμικ να δώσουμε φωνή σε αυτά τα αξιοθαύμαστα πλάσματα να φωνάξουν σε όλους μας για το πρόβλημα που τους απειλεί.

Λέξεις κλειδιά: κόμικ, απειλούμενα είδη.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την παρουσίαση των παιδιών



Ανάπτυξη κόμικ (comic) με τη χρήση του εργαλείου Pixton από τους μαθητές του ΣΤ΄1 «Το μηχάνημα» 

Get Adobe Flash player

Η εργασία αφορά στη δημιουργία μιας εικονογραφημένης ιστορίας (κόμικ). Στόχος είναι οι μαθητές, μέσω της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, να δημιουργήσουν μια εικονογραφημένη ιστορία σε ένα ήδη υπάρχον κείμενο μέσα από το βιβλίο της Γλώσσας της Στ΄τάξης. Τα παιδιά θα αποτυπώσουν σε κόμικ το γνωστό κείμενο του Ευγένιου Τριβιζά, «Το μηχάνημα». Έγινε, παράλληλα, προσπάθεια διαθεματικής αξιοποίησης των κόμικ με το λογισμικό Pixton στο τμήμα  Πληροφορικής .Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που τους παρέχει το περιβάλλον δημιουργίας κόμικς Pixton for fun, επέλεξαν το περιβάλλον στο οποίο λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα που περιγράφονται. Έγραψαν διαλόγους λέγοντας την ιστορία με το δικό τους τρόπο και ελευθέρωσαν τη δημιουργικότητά τους ζωντανεύοντας το παραμύθι με εικόνες.

Λέξεις κλειδιά: κόμικ, εικονογράφηση, φιλαναγνωσία



Σχολικός εκφοβισμός :Δημιουργία σχεδιοκίνησης με το εργαλείο PowToon

Ένα θέμα το οποίο απασχολεί τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο τα σχολεία, αλλά και την κοινωνία γενικότερα, είναι ο “σχολικός εκφοβισμός” (bullying). Οι μαθητές της Ε’ και Στ΄ τάξης σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα video που θα παρουσιάζει, μέσα από την ιστορία μίας μικρής μαθήτριας, τις συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού αλλά και συμβουλές αντιμετώπισής του. Με χρήση των εργαλείων Paint αποτύπωσαν το περιβάλλον της ιστορίας τους και κάποιους από τους ήρωές τους. Τέλος, δημιούργησαν τις σχεδιοκινήσεις με το εργαλείο PowToon. Σκοπός ήταν να αναπτύξουν δεξιότητες, να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους και να μας προτείνουν λύσεις για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Στο τέλος της παρούσας εισήγησης οι μαθητές μοιράζονται όσα αποκόμισαν από την όλη δραστηριότητα.

Λέξεις κλειδιά: σχολικός εκφοβισμός, animation



GameLand: «Η μυστική συνταγή με Scratch»

Get Adobe Flash player

«Ο κύριος Τρίχας κατασκευάζει ήσυχος στο εργαστήρι του μια μηχανή για το διαγωνισμό ‘Καλύτερος Επιστήμονας 2015’. Ξαφνικά, αντίπαλοι κατάσκοποι έρχονται να του κλέψουν τις οδηγίες. Έτσι, για να τους εμποδίσει, πετάει ένα χημικό φίλτρο το οποίο δυστυχώς, κάνει κομμάτια τη συνταγή και τη στέλνει σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Έτσι, ξεκινά η περιπέτεια του ήρωά μας στις 5 ηπείρους προς την εύρεση της μυστικής συνταγής της μηχανής». Το παραπάνω κείμενο αποτελεί το σενάριο του παιχνιδιού «Η μυστική συνταγή», το οποίο ανέπτυξαν οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού στο περιβάλλον δημιουργίας παιχνιδιών Scratch. Πρωταγωνιστής είναι ο επιστήμονας κύριος Τρίχας, ο οποίος πρέπει να αποδείξει την ταυτότητά του απαντώντας σε ερωτήσεις γενικών γνώσεων, που του δίνουν πίσω κάθε φορά και από ένα κομμάτι της μυστικής συνταγής. Για την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε πίστας, ο παίκτης του παιχνιδιού καλείται να επιστρατεύσει τις γνώσεις του και τη στρατηγική του.

Λέξεις κλειδιά: Scratch, προγραμματισμός, παιχνίδι.



Σε μια προσπάθεια κατανόησης και έκφρασης των δικαιωμάτων των παιδιών, μέσα στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης του σχολείου μας με θέμα "Εσύ, εγώ και όλοι μαζί", οι μαθητές της Στ΄ τάξης δημιούργησαν ένα animation. Αρχικά έφτιαξαν κινούμενες εικόνες στο πρόγραμμα animation-ish γράφοντας συνθήματα με τα δικαιώματά τους και κάνοντας μικρά σχέδια και έπειτα συνδυάστηκαν όλα αυτά μαζί με ένα κατάλληλο μουσικό θέμα. Τελικά έμαθαν και πώς να σχεδιάζουν, να ζωντανεύουν τις ζωγραφιές τους αλλά και τι πραγματικά αξίζει να διεκδικούν στη ζωή τους.
Λέξεις κλειδιά: δικαιώματα, animation

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε την παρουσίαση των παιδιών



“Το 2196 η γη πεθαίνει, λόγω οικολογικής καταστροφής. Για να μπορέσουν οι άνθρωποι να επιβιώσουν, χρειάζεται μεγάλοι πληθυσμοί να μεταναστεύσουν και να εγκαταλείψουν τη γη. Χρειάζεται να βρουν ένα νέο μέρος το οποίο να μπορεί να φιλοξενήσει ζωή. Ο Τιτάνας, ο δορυφόρος του Κρόνου, είναι η τελευταία τους ελπίδα. Πρέπει να συγκεντρωθούν δείγματα από πετρώματα του δορυφόρου, να γίνει ανάλυση των συστατικών τους, για να αποδειχθεί εάν είναι δυνατή η ανάπτυξη ζωής στον Τιτάνα.”

Το παραπάνω κείμενο αποτελεί το σενάριο του παιχνιδιού “Ζωή στον Τιτάνα”, το οποίο ανέπτυξαν οι μαθητές της E΄ δημοτικού στο περιβάλλον δημιουργίας παιχνιδιών Kodu της Microsoft. Σε μια σειρά διαφορετικών επιπέδων οι μαθητές δημιούργησαν κόσμους που υποθετικά μοιάζουν με την επιφάνεια του Τιτάνα και προγραμμάτισαν τους χαρακτήρες τους οποίους τοποθέτησαν μέσα σε αυτό το περιβάλλον. Όρισαν για πρωταγωνιστή το ρομποτάκι Δαίδαλο, το οποίο αναλαμβάνει τη συλλογή πετρωμάτων, ενώ το ρομποτάκι Μίνωας προσπαθεί να σαμποτάρει την αποστολή. Για την επιτυχή ολοκλήρωση των κόσμων οι παίκτες του παιχνιδιού καλούνται να επιστρατεύσουν την ταχύτητά τους, να λύσουν προβλήματα και λαβύρινθους.

Λέξεις κλειδιά: Kodu, προγραμματισμός, δημιουργία παιχνιδιού, αστρονομία



Παρουσίαση στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Μια ομάδα μαθητών, που αγάπησαν από την αρχή το πρόγραμμα Pivot Stickfigure Animator και λατρεύουν τις ταινίες, δημιούργησε το animation μικρού μήκους “Μια Περίεργη Αποστολή” με στιγμιότυπα από διάφορες κλασικές ταινίες με γνωστά soundtrack.

Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έννοιες, όπως frame (καρέ), animation, soundtrack, stripe, stickfigure (φιγούρες) τα οποία και χρησιμοποίησαν.

Παράλληλα έμαθαν για παλιές ταινίες που είναι κλασικές (“Επικίνδυνες Αποστολές”, “Ο Πόλεμος των Άστρων”, “Τα Σαγόνια του Καρχαρία”, “Ροζ Πάνθηρας”, “Ιντιάνα Τζόουνς”, “Το Φάντασμα της Όπερας”, “Grease”), αλλά ακόμη δεν έτυχε να τις γνωρίσουν.

Είδαν στιγμιότυπα και άκουσαν τη μουσική που δημιουργήθηκε γι΄ αυτές, η οποία επικύρωσε την επιτυχία τους και φανταστήκανε πώς μπορούσαν αυτά να αλλάξουν και να συνδεθούν για να δημιουργήσουνε τη δική τους ταινιούλα. Σκηνή -  σκηνή σε κάθε μάθημα επεκτείνανε όλο και περισσότερο το animation τους συνθέτοντας μια ‘’περίεργη αποστολή’’ της φιγούρας που πρωταγωνιστεί.

Στο τέλος οι μαθητές πήραν μια φανταστική συνέντευξη από τον εαυτό τους, στην οποία αναφέρουν τις δεξιότητες που απέκτησαν και περιγράφουν το animation τους.

Τη συνέντευξη την αποτύπωσαν σε ένα κομμάτι εφημερίδας στο PowerPoint, όπου συμπεριέλαβαν φωτογραφίες τους και screenshots από το animation.

Λέξεις κλειδιά: animation, κινηματογράφος, soundtrack

mission

Πατήστε εδώ για να δείτε την παρουσίαση των παιδιών find



Παρουσίαση στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Έξι έργα μεγάλων καλλιτεχνών μέσα από τα μάτια των παιδιών

3_640_480 “Guernica” του Pablo Picasso, “Portrait of a Cardinal” του El Greco, “Medusa” του Caravaggio, “False Mirror” του Rene Magritte, “Starry Night” του Vincent Van Gogh και “Slave ship” του William Turner, είναι έξι έργα μεγάλων Ευρωπαίων καλλιτεχνών τα οποία παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν μέσα στην τάξη. Ο κάθε καλλιτέχνης προερχόμενος από διαφορετική χώρα και κουλτούρα αντικατοπτρίζει με το έργο του τη χρονική περίοδο και τις διαφορετικές επιρροές που δέχτηκε κατά τη δημιουργία του. Ζητήθηκε από τους μαθητές να δημιουργήσουν στο σπίτι και να φέρουν τη δική τους καλλιτεχνική προσέγγιση για κάποιο από τα έργα. Μπορούσαν να ζωγραφίσουν στο χέρι, ή στον υπολογιστή, να φωτογραφίσουν, να φτιάξουν κολάζ, ή να φτιάξουν ακόμη και με πηλό τη δική τους εκδοχή του έργου που επέλεξαν.

Με αφορμήν τα έξι έργα, ψάξαμε και μάθαμε τη χώρα καταγωγής του κάθε καλλιτέχνη, κάνοντας μια μικρή έρευνα για τη ζωή του καλλιτέχνη και τη χώρα που αντιπροσωπεύει. Με αυτόν τον τρόπο οι γνώσεις των παιδιών εμπλουτίστηκαν γεωγραφικά, αλλά κυρίως πολιτισμικά για την Ισπανία, την Κρήτη της Ελλάδας, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Αγγλία, μαθαίνοντας ακόμη και για τοπικές νοστιμιές της κάθε περιοχής.
Όλα αυτά συνδυάστηκαν σε ένα PowerPoint το οποίο περιέχει πλήθος πληροφοριών με κύριο άξονα τα έξι αυτά έργα.  

Λέξεις κλειδιά: γνωστοί πίνακες, ευρωπαϊκές χώρες, εκδοχές των έργων από τα παιδιά

Κατεβάστε την παρουσίαση των παιδιών σε PowerPoint



Ευέλικτη Ζώνη


Παρουσίαση στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Αποφασίσαμε να κάνουμε τη δικιά μας μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων, με θέμα την ιστορία των υπολογιστών. Χρησιμοποιήσαμε ένα απλό πρόγραμμα δημιουργίας animation, το Pivot Stickfigure Animator. Με το Pivot δημιουργήσαμε γρήγορα διαφορετικά καρέ και η σειριακή προβολή τους δημιουργεί την ψευδαίσθηση της κίνησης. Γράψαμε το σενάριο για την ταινιούλα μας, αφού είχαμε ενημερωθεί ποιες ημερομηνίες και ποια είναι τα σημαντικά σημεία στην ιστορία των ηλεκτρονικών υπολογιστών που έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε, όπως την κυκλοφορία του Macintosh το 1984, την κατασκευή του CD to 1985, την εξάπλωση του worm στο δικτύου ARPANET το 1988 κτλ. Κεντρικός ήρωας στην ταινία μας είναι μια φιγούρα που ξεκινάει από το περιβάλλον του MS DOS και γράφοντας απλά την εντολή dir C:/Time Travelling ξεκινάει το περίεργο ταξίδι του στο χρόνο. Την κάθε σκηνή τη δημιουργήσαμε χωριστά και τις συνδυάσαμε στο Premiere προσθέτοντας ήχο όπου αυτό κρίθηκε. Προσθέσαμε τον τίτλο της ταινίας μας και τους τίτλους τέλους και voila, σας παρουσιάζουμε την πρώτη απόπειρά μας για μια αστεία πολύ μικρή ταινιούλα κινουμένων σχεδίων.

Λέξεις κλειδιά: animation, ταξίδι στο χρόνο, ιστορία Η/Υ


Get Adobe Flash player


Κατεβάστε το αρχείο της παρουσίασης


Παρουσίαση στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Η πτώση του Φαέθοντα’, ‘Το κουτί της Πανδώρας’, ‘Ο μύθος της Αράχνης’ και ‘Η μεταμόρφωση του Νάρκισσου’ είναι οι τέσσερις μύθοι που ανατέθηκαν σε καθένα από τα τμήματα της Ε’ τάξης, με αφορμή τους μύθους που συναντήσαμε στο μάθημα της γλώσσας. Συζητήσαμε για αυτούς, μάθαμε λεπτομέρειες που δεν ξέραμε και κατανοήσαμε τι μας διδάσκει καθένας από αυτούς και πώς θα μπορούσαν να γίνουν διδάγματα για τη δικιά μας στάση ζωής. Πάρα πολλοί αρχαίοι ελληνικοί μύθοι ενέπνευσαν μεγάλους καλλιτέχνες στο πέρασμα των χρόνων και δημιούργησαν εκπληκτικούς πίνακες. Γι’ αυτό το λόγο είδαμε τους αντίστοιχους πίνακες των Rubens, Waterhouse, Velazquez, Dali για τους παραπάνω μύθους. Με τη σειρά μας φέραμε ζωγραφιές που είχαν σχέση με το μύθο του τμήματός μας, τις σκανάραμε και τις συνδυάσαμε σε μια παρουσίαση στο Ms Powerpoint, γράφοντας την αντίστοιχη ιστορία. Βάλαμε εφέ και μουσική και είδαμε τους μύθους να ζωντανεύουν μέσα από τις ζωγραφιές μας.

Λέξεις κλειδιά: μυθολογία, αισθητική αγωγή, Ms Powerpoint.


Κατεβάστε το αρχείο της παρουσίασης


Παρουσίαση στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Με αφορμή το Χριστουγεννιάτικο φιλανθρωπικό παζάρι που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο σχολείο μας, μας ζητήθηκε να χρησιμοποιήσουμε τις βασικές γνώσεις Photoshop που αποκτήσαμε φέτος στο μάθημα τις πληροφορικής, για να επεξεργαστούμε φωτογραφίες από διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, ώστε να τις εμφανίσουμε και να παρουσιάσουμε τις δημιουργίες μας στους υπόλοιπους. Παράλληλα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με την καθηγήτρια μας και να μάθουμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες γι’ αυτούς τους προορισμούς, πέρα από τις γνώσεις που ήδη είχαμε αποκομίσει στο μάθημα γεωγραφίας, για κάποιες από αυτές τις περιοχές. Μάθαμε για αξιοθέατα, φαγητά και συνήθειες των ανθρώπων που ζούνε εκεί και ήταν σαν να ταξιδεύουμε μέσα από τις φωτογραφίες. Γνωρίσαμε επίσης και μέρη για τα οποία δεν είχαμε ξανακούσει και ψάξαμε πληροφορίες γι’ αυτά ή είδαμε βιντεάκια. Στο τέλος αλλάξαμε επιλεγμένες φωτογραφίες βάσει της δικιάς μας αισθητικής, τις εμφανίσαμε και τις πήραμε στο σπίτι μας, σαν να ήταν μια δικιά μας ανάμνηση.

Λέξεις κλειδιά: Photoshop, φωτογραφίες, ευρωπαϊκές πόλεις


Κατεβάστε το αρχείο της παρουσίασης


Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στο μάθημα της ρομποτικής δουλέψαμε με τα Lego Mindstorms. Μιλήσαμε για τη χρησιμότητα των ρομπότ και τη χρησιμοποίησή τους στη βιομηχανία και στην καθημερινή μας ζωή. Κατασκευάσαμε το πρώτο μας ρομπότ και του δώσαμε εντολές αντίστοιχες με το microwords pro. Είδαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές. Όσο έκπληκτοι μείναμε όταν κινούσαμε τη χελώνα στη Logo άλλο τόσο εντυπωσιαστήκαμε από την κίνηση του τρισδιάστατου πια ρομπότ. Χρησιμοποιήσαμε κοινές εντολές με τη logo όπως μπροστά, πίσω, στρίψε σε μοίρες, επανάλαβε, αλλά και πιο περίπλοκες. Οι αισθητήρες επαφής, ήχου, φωτός, ultrasonic μας βοήθησαν να καταλάβουμε τη λειτουργία συσκευών που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας όπως το συναγερμό, τους αισθητήρες παρκαρίσματος, τα φωτοκύτταρα  κ.ά. Μάθαμε να προγραμματίζουμε και να κατασκευάζουμε σαν τους επιστήμονες. Είναι πολύ ωραίο να βλέπεις το ρομποτάκι να μιλάει, να κινείται και να το έχεις φτιάξει με τη ομάδα σου. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν κάποιες από τις ρομποτικές κατασκευές μας.

Λέξεις κλειδιά: ρομποτική, lego mindstorms.





Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Η αγάπη μας για τα λογοτεχνικά βιβλία σε συνδυασμό με την αγάπη μας για τους υπολογιστές μας παρακίνησε να δημιουργήσουμε τη δική μας βάση δεδομένων με τα βιβλία που μας εντυπωσίασαν. Ταυτόχρονα προσπαθήσαμε να παρακινήσουμε και άλλα παιδιά να διαβάζουν περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να ρωτήσουμε και να μάθουμε τα αγαπημένα βιβλία των συμμαθητών μας, συγκεντρώνοντας στοιχεία για αυτά και τοποθετώντας τα στη δική μας βάση δεδομένων στην Ms-Access. Μοιραστήκαμε με αυτό τον τρόπο απόψεις και γνωρίσαμε νέα βιβλία, καθώς επίσης μάθαμε να δημιουργούμε πίνακες, ερωτήματα και φόρμες στην Ms-Access. Κάποιοι μάλιστα από εμάς φέραμε και ανταλλάξαμε βιβλία και έτσι αγαπήσαμε ακόμη περισσότερο τη λογοτεχνία και τους υπολογιστές.

Λέξεις κλειδιά: βιβλία, βάση δεδομένων, Ms-Access

Κατεβάστε το αρχείο 



Το Ηλιακό μας Σύστημα μέσα από το δικό μας δικτυακό τόπο

Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Το σύμπαν πάντα μας συναρπάζει. Θέλοντας να μάθουμε περισσότερα για το ηλιακό σύστημα αλλά και να μοιραστούμε τις γνώσεις μας με τους υπόλοιπους συμμαθητές μας, φτιάξαμε ένα δικτυακό τόπο γι’ αυτό στο Ms-Frontpage. Περιηγηθήκαμε στο διαδίκτυο και ψάξαμε, βρήκαμε και διαβάσαμε πολλά για τον ήλιο, τους 8 πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, αλλά και για τους πλανήτες νάνους. Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί ένα ντοκιμαντέρ που είχε σχέση με το σύμπαν και ολοκληρώσαμε το δικτυακό μας τόπο που περιλαμβάνει πληροφορίες για το δικό μας ηλιακό σύστημα.

Λέξεις κλειδιά: πλανήτες, ήλιος, δικτυακός τόπος

Solar System website



Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Χρησιμοποιώντας το Live@edu της Microsoft και το Wordpress δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό ποικίλης ύλης. Ένα διασκεδαστικό, ειδησεογραφικό και ταυτόχρονα εκπαιδευτικό περιοδικό. Μας βοήθησε να εκφραστούμε δημιουργικά και ελεύθερα, να ανταλλάξουμε απόψεις αλλά και να επικοινωνήσουμε. Επίσης μπορούμε να κρίνουμε τον κόσμο γύρω μας, να ερχόμαστε σε επαφή με μαθητές άλλων σχολείων και να είναι ένας τόπος συνάντησης μετά την αποφοίτησή μας από το σχολείο. Μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία μαθαίνουμε μαζί πολλές περίεργες και χρήσιμες πληροφορίες για τον κόσμο μας. Έχουμε χωριστεί σε ομάδες και κάθε ομάδα είναι υπεύθυνη για κάποιες στήλες-«κατηγορίες». Αυτές είναι αθλητικά, διατροφή, τα μαθήματά μας, οι εκδρομές μας, ειδήσεις από όλο τον κόσμο, ανέκδοτα, μουσική, κινηματογράφος, βιβλία, πειράματα κ.ά. Με το δάσκαλό μας το χρησιμοποιούμε καθημερινά γιατί μας βάζει ασκήσεις, το θέμα της ημέρας, μυθιστόρημα που πρέπει να συνεχίσουμε, επιχειρηματολογία και εμείς απαντάμε και γράφουμε τη γνώμη μας με «σχόλια». Η ηλεκτρονική διεύθυνση που βρίσκεται το ηλεκτρονικό περιοδικό μας είναι http://protypa01st2.wordpress.com/ .Ελάτε κι εσείς να διασκεδάσετε μαζί μας.

Λέξεις κλειδιά: Ηλεκτρονικό περιοδικό, Blog



Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Μετρήσαμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα στο site του WWF και είδαμε πόσο σημαντική είναι η μείωσή του για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην ατμόσφαιρα. Ξεκινήσαμε μετρήσεις όλων των ηλεκτρικών συσκευών του σχολείου και των σπιτιών μας. Μετρήσαμε τις κιλοβατώρες των συσκευών σε λειτουργία open αλλά και σε stand-by με τη βοήθεια του λογισμικού και των πριζών ενός Ολλανδικού προϊόντος του Plugwise. To Plugwise είναι ένα πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ενέργειας που μας βοηθάει να γνωρίζουμε οποιαδήποτε στιγμή τι καταναλώνουν οι ηλεκτρικές συσκευές και να χρονοπρογραμματίζουμε διακοπές των συσκευών όταν δεν τις χρησιμοποιούμε. Καταχωρήσαμε και επεξεργαστήκαμε τις μετρήσεις στο Ms-Excel και βρήκαμε πόσο CO2 εκπέμπουν και πόσα χρήματα μας στοιχίζει η κατανάλωσή τους. Έτσι κατανοήσαμε καλύτερα πόσο σημαντική είναι η εξοικονόμηση ενέργειας και τι μπορούμε να κάνουμε για να τη μειώσουμε.

Λέξεις κλειδιά: Εξοικονόμηση ενέργειας, ενεργειακό αποτύπωμα.



Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Θέλοντας να δημιουργήσουμε ένα comic που να είναι αστείο και εκπαιδευτικό ταυτόχρονα φτιάξαμε το “Εξωγήινοι στο μάθημα των ExaBytes” με το οποίο όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν για άλλα αστέρια και για άλλους πλανήτες του διαστήματος και ταυτόχρονα να γελάσουν με την ιστορία εξωγήινων που δημιουργήσαμε. Χρησιμοποιήσαμε το Comic Life, πρόγραμμα κατάλληλο για να φτιάξουμε μικρές ιστορίες με τις φωτογραφίες μας, ενώ παράλληλα επισκεφτήκαμε το δικτυακό τόπο www.kerpoof.com, όπου ο καθένας, ό,τι ηλικία και αν έχει μπορεί να φτιάξει τα δικά του comics εύκολα και διασκεδαστικά. Σε αυτό το δικτυακό τόπο εμείς φτιάξαμε ιστορίες με εξωγήινους, μια από τις οποίες επιλέξαμε και ενσωματώσαμε στο comic μας και καταλήξαμε έτσι σε ένα διασκεδαστικό αποτέλεσμα!

Λέξεις κλειδιά: διάστημα, εξωγήινοι, comic

κατεβάστε το comic




Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή και το διαδίκτυο ως μέσο για να μάθουμε περισσότερα για διάφορα θέματα που μας ενδιαφέρουν και μας αρέσουν, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα επιστημονικό περιοδικό. Ο κάθε μαθητής έγραψε ένα άρθρο στο Ms-Publisher για θέματα, όπως η Υπατία η Αλεξανδρινή, ποιο είναι το μεγαλύτερο γνωστό άστρο του γαλαξία μας, πλανήτες στους οποίους θα μπορούσαμε να μείνουμε, την πιθανότητα ύπαρξης ένατου πλανήτη στο ηλιακό μας σύστημα, για όμορφα και απόμερα μέρη της γης, καθώς και τι έχει προκαλέσει ο άνθρωπος στη γη και τα συνδυάσαμε όλα δημιουργώντας το επιστημονικό περιοδικό μας. Έτσι διαβάσαμε, συζητήσαμε, ερευνήσαμε, μάθαμε και δημιουργήσαμε το περιοδικό θέλοντας να μεταδώσουμε τις γνώσεις μας και σε άλλα παιδιά

Λέξεις κλειδιά: επιστημονικά άρθρα, περιοδικό, Ms-Publisher

κατεβάστε το Περιοδικό



Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

“Μια πολύ πεινασμένη κάμπια”

Θέλοντας να κάνουμε πιο ευχάριστη την ανάγνωση ενός παραμυθιού για τους μαθητές των μικρών τάξεων του σχολείου μας, ζωντανέψαμε το γνωστό παραμύθι “Μια Πολύ Πεινασμένη Κάμπια” του Eric Carle. Το μετατρέψαμε σε πολυμεσικό σε ψηφιακή μορφή. Γι’ αυτό το σκοπό σαρώσαμε τις σελίδες του παραμυθιού με τη βοήθεια ενός scanner και τις επεξεργαστήκαμε στο Gimp (πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας), ώστε να απομονώσουμε τις εικόνες που θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε στο Ms Powerpoint είτε ως φόντο είτε ως κινούμενες εικόνες. Τελικά καταφέραμε να δώσουμε κίνηση και μουσική στο παραμύθι κάνοντάς το ακόμη πιο ελκυστικό για όλους!

Λέξεις κλειδιά: παραμύθι, Powerpoint, Gimp



Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στο σχολείο μας φέτος συμμετείχαμε σε ένα πλήθος περιβαλλοντικών δράσεων με σκοπό να ευαισθητοποιήσουμε κι άλλους ανθρώπους να προστατεύσουμε όλοι μαζί το περιβάλλον. Μέσα σε αυτές ήταν και η δημιουργία κινούμενων εικόνων (Animations) κατά τη διάρκεια του μαθήματος της πληροφορικής. Χρησιμοποιήσαμε το Easy Gif Animator και φτιάξαμε κινούμενες εικόνες με τη γη, με το σήμα της ανακύκλωσης και άλλα που είχαν σχέση με το περιβάλλον. Εκτός από τις κινούμενες εικόνες κατασκευάσαμε και κινούμενα Banners με μηνύματα που έχουν στόχο να αφυπνίσουν ακόμη και αυτούς που αδιαφορούν για ένα τόσο σημαντικό θέμα.

Λέξεις κλειδιά: περιβάλλον, κινούμενες εικόνες , μηνύματα



Παρουσίαση στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στο μάθημα της Γεωγραφίας γνωρίσαμε το πρόγραμμα Google Earth. Προσπαθήσαμε να βρούμε πληροφορίες που αφορούσαν την ύλη μας στην Στ΄ τάξη όπως τις πρωτεύουσες των χωρών, τα μεγαλύτερα βουνά, ποτάμια λίμνες και αξιοθέατα. Γνωρίσαμε και τα διάφορα επίπεδα όπως τον καιρό, φωτογραφίες, ηφαίστεια, τρισδιάστατα κτίρια και άλλα. Μετρήσαμε αποστάσεις με το χάρακα και  είδαμε πληροφορίες από τη Wikipedia.
Αποφασίσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε το δικό μας Google Earth ώστε να μάθουμε καλύτερα και διασκεδαστικά όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν για το μάθημα τις Γεωγραφίας αλλά και άλλες ενδιαφέρουσες. Σκεφτήκαμε ότι η εργασία μας θα είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για όλους τους μαθητές της Στ΄ τάξης και τους δασκάλους τους.

Εμείς χωριστήκαμε σε 5 ομάδες και διαλέξαμε η κάθε μια ομάδα από μια ήπειρο{Ευρώπη, Ασία, Αφρική ,Αμερική και Ωκεανία}. Ύστερα ξεκινήσαμε και ψάχναμε η καθεμία ομάδα για τις ηπείρους μας: Πρωτεύουσες, λίμνες, ποτάμια, βουνά και αξιοθέατα. Για κάθε μέρος υπάρχει και ένα σύμβολο ή μια διαδρομή{για τα ποτάμια} ή το σχήμα πολύγωνο{ για τις λίμνες} ή μια πινέζα και διάφορα άλλα. Για να βρούμε το μέρος που ψάχναμε πάνω στην υδρόγειο  σφαίρα που μας δείχνει το Google Earth  μπαίναμε στο Google και ψάχναμε πώς ονομάζονται και που βρίσκονται  οι λίμνες, τα ποτάμια, οι θάλασσες και  τα βουνά της καθεμιάς ηπείρου. Ύστερα όταν τα βρίσκαμε πάνω στην υδρόγειο σφαίρα βάζαμε το σύμβολο για κάθε μέρος και το αποθηκεύαμε μέσα σε φακέλους.

Κατεβάστε το αρχείο Πρότυπα_Γεωγραφία_Στ.kmz

Κατεβάστε το αρχείο Πρότυπα_Γεωγραφία_Στ.zip  ( για Internet explorer )


  1. Πατήστε αποθήκευση αρχείου και αποθηκεύστε το αρχείο σε κάποιο φάκελο του υπολογιστή σας.
  2. Ανοίξτε το πρόγραμμα Google Earth.
  3. Πατήστε στη γραμμή μενού «Άνοιγμα», βρείτε το φάκελο που αποθηκεύσατε το αρχείο, επιλέξτε το αρχείο  και πατήστε το κουμπί «άνοιγμα».
  4. Στο χώρο αριστερά «Τα μέρη μου» θα εμφανιστούν στα προσωρινά μέρη οι φάκελοι και οι υποφάκελοι της εργασίας μας.
  5. Για να τα αποθηκεύσετε στο «Google Earth» σας, πατήστε στη γραμμή μενού «Αποθήκευση» και «Αποθήκευση των Μερών μου».

Καλή σας πλοήγηση!!!



Το ιστολόγιο(Blog) του Στ΄1

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Οι μαθητές του ΣΤ΄1 αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα blog (ιστολόγιο). Πρώτα απ’ όλα φτιάξαμε το blog για να επικοινωνούμε μεταξύ μας, να εκφράζουμε τις απόψεις μας και να είναι ένας τόπος συνάντησης μετά την αποφοίτησή μας από το σχολείο. Εσείς οι επισκέπτες θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε κάποιες από τις εργασίες μας όπως μουσική, εικόνες, ποιήματα, θέματα με επιστημονικό περιεχόμενο που αφορούν τα μαθήματά μας, εργασίες της ευέλικτης ζώνης, video, φωτογραφίες, το ημερολόγιο της σχολικής μας ζωής κ.ά.. Για να τα καταφέρουμε χρησιμοποιήσαμε την ειδική πλατφόρμα επικοινωνίας της Microsoft για σχολεία Live@edu, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας, video και κειμένου και πολλά άλλα που θα σας παρουσιάσουμε. Ελπίζουμε να απολαύσετε την παρουσίασή μας! Η ηλεκτρονική διεύθυνση που βρίσκεται το ιστολόγιό μας είναι http://protypa90-st1.spaces.live.com/ .

Λέξεις κλειδιά: διαδίκτυο, ιστολόγιο, Live@edu



Η εξέλιξη της τεχνολογίας

Παρουσίαση στο 2ο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής

Στις μέρες μας, η τεχνολογία είναι αυτή που έχει αναπτυχθεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη επιστήμη. Σκοπός μας είναι να σας παρουσιάσουμε την εξέλιξη της τεχνολογίας στο χθες, το σήμερα και ποια προβλέπεται να είναι η ανάπτυξή της στο μέλλον. Θα αναφέρουμε εφαρμογές της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή, την επιστήμη, την ιατρική, τη βιομηχανία και την επικοινωνία. Η παρουσίαση θα γίνει στο MS-PowerPoint σε συνδυασμό με εικόνες και πληροφορίες από το Διαδίκτυο. Θα αναλύσουμε τα θετικά και τα αρνητικά της τεχνολογίας και θα εκθέσουμε την άποψή μας για την επίδραση των εφαρμογών της τεχνολογίας στη ζωή μας στο μέλλον.

Λέξεις κλειδιά: ανάπτυξη τεχνολογίας, θετικά, αρνητικά



Υδροβιότοποι της Ελλάδας-Συνθήκη Ραμσάρ

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους υδροβιότοπους της πατρίδας μας που προστατεύονται από τη συνθήκη ΡΑΜΣΑΡ. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκαμε κείμενα, φωτογραφίες και video. Χωριστήκαμε σε έντεκα ομάδες και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που μας δίνουν οι βιβλιοθήκες και το internet, μαζέψαμε πληροφορίες από περιβαλλοντικές οργανώσεις όπως: η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, η WWF Ελλάς, η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και άλλες. Οι πληροφορίες που συγκεντρώσαμε αφορούν: τους έντεκα υδροβιότοπους της Ελλάδας που προστατεύονται από τη συνθήκη ΡΑΜΣΑΡ,  την πανίδα και τη χλωρίδα των υδροβιότοπων, τη σημασία των υδροβιότοπων ως ενδιάμεσοι σταθμοί μεταναστευτικών πουλιών, τα απειλούμενα είδη που υπάρχουν σε αυτούς τους υδροβιότοπους, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υδροβιότοποι, πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και αν τηρούνται αυτά που προβλέπει η συνθήκη. Ο κύριος σκοπός της εργασίας μας είναι να ευαισθητοποιηθούν όλοι οι άνθρωποι και κυρίως τα παιδιά στα θέματα που αφορούν το περιβάλλον. Η εργασία μας θα παρουσιαστεί σε Ms-PowerPoint.

Λέξεις κλειδιά: υδροβιότοποι, προστασία περιβάλλοντος



Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Δημιουργώντας σχήματα, ζωγραφιές και animation στο Microworlds Pro

To Microworlds Pro είναι ένα  εκπαιδευτικό λογισμικό με το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κείμενα, ήχους, εικόνες, κινούμενα σχέδια, μουσική και βίντεο για να δημιουργήσουμε πολυμεσικές εφαρμογές. Για να το χειριστούμε χρησιμοποιούμε τη γλώσσα προγραμματισμού Logo. Με αυτή τη γλώσσα προγραμματίζουμε χελώνες χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες εντολές, όπως μπροστά, πίσω, στρίψε δεξιά και αριστερά σε μοίρες κ.ά. . Μπήκαμε στη λογική του προγραμματισμού μαθαίνοντας διαδικασίες, σωστή κλήση εντολών και πειραματιστήκαμε στο συνδυασμό των κατάλληλων εντολών, ώστε να δημιουργήσουμε το τελικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα και διασκεδαστικά έννοιες της γεωμετρίας, όπως τη γωνία και τις μοίρες, γεωμετρικά σχήματα κ.λ.π. .  Σχεδιάσαμε πρωτότυπα σχήματα, όμορφες ζωγραφιές και κινούμενα γραφικά (animation) και σας τα παρουσιάζουμε.

Λέξεις κλειδιά: Microworlds Pro, Logo, πολυμέσα



Σχολικό Περιοδικό At!

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Μια από τις σημαντικότερες και πιο ενδιαφέρουσες εφαρμογές λογισμικού είναι οι επιτραπέζιες εκδόσεις. Χρησιμοποιώντας το MS-Publisher κατασκευάσαμε το δικό μας περιοδικό με θέματα και άρθρα που εμείς επιλέξαμε. Δημιουργήσαμε και συνδυάσαμε εικόνες, πήραμε φανταστικές συνεντεύξεις, κάναμε έρευνες, φτιάξαμε σπαζοκεφαλιές και γράψαμε για ότι απασχολεί και ενδιαφέρει τα παιδιά της ηλικίας μας. Αποτέλεσμα όλων αυτών το περιοδικό At! ένα μοντέρνο και πλούσιο σε περιεχόμενο πολιτιστικό περιοδικό.

Λέξεις κλειδιά: Σχολικό περιοδικό,MS- Publisher

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το At.pdf



Κυνήγι θησαυρού σε κόμικς με το Comic Life

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Τα κόμικς κάνουν ευχάριστη την καθημερινότητά μας και τα επιλέγουμε συχνά για να περάσουμε διασκεδαστικά στον ελεύθερο χρόνο μας. Θέλοντας να δημιουργήσουμε τα δικά μας κόμικς με τη βοήθεια του υπολογιστή, στήσαμε ένα κυνήγι θησαυρού  στο οποίο έπρεπε να λύσουμε γρίφους που είχαν σχέση με το μάθημα της πληροφορικής για να καταφέρουμε να φτάσουμε στο “θησαυρό”. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαφορετικού κυνηγιού θησαυρού τραβήξαμε φωτογραφίες τις οποίες  χρησιμοποιήσαμε και συνδυάσαμε κατάλληλα στο λογισμικό Comic Life, φτιάχνοντας τα δικά μας μοναδικά κόμικς.

Λέξεις κλειδιά: κόμικς, κυνήγι θησαυρού,  Comic Life

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το comic.pdf



Η Θεσσαλονίκη στη μηχανή του χρόνου

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Ένας διαφορετικός τρόπος για να μάθεις την ιστορία μιας πόλης. Να ταξιδέψεις εικονικά στο χρόνο με τη βοήθεια των πολυμέσων. Γνωρίζουμε και γράφουμε για την ιστορία της Θεσσαλονίκης, στηριζόμενοι σε βιβλία και σε πληροφορίες που μας παρέχει το διαδίκτυο και χρησιμοποιώντας το MS-Powerpoint μετατρέπουμε τις διαφάνειες της παρουσίασής μας σε μια πηγή πολυμέσων. Συνδυάζοντας εικόνες, κείμενο, ήχο και κίνηση σε κατάλληλα αντικείμενα  “ταξιδεύουμε στο χρόνο” με τη χρονομηχανή μας και ρίχνουμε μια κρυφή ματιά στο παρελθόν μαθαίνοντας καλύτερα την πόλη μας. Ταυτόχρονα μαθαίνουμε προηγμένες ικανότητες στο Powerpoint, για να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όχι μόνο σαν ένα απλό εργαλείο παρουσιάσεων, αλλά και ως μια εφαρμογή δημιουργίας πολυμέσων.

Λέξεις κλειδιά: Θεσσαλονίκη, MS-Powerpoint, πολυμέσα



Αναζητώντας πληροφορίες για τα μαθήματά μας στις μηχανές αναζήτησης

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Το διαδίκτυο είναι σήμερα το πιο διαδεδομένο μέσο για την αναζήτηση πληροφοριών. Είναι όμως όλες οι πληροφορίες αξιόπιστες; Υπάρχει κάποιος που τις ελέγχει; Πώς θα γνωρίζω ότι οι πληροφορίες που βρήκα είναι σωστές; Στόχος της έρευνάς μας είναι η δημιουργία ενός καταλόγου με ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες που έχουν σχέση με τα σχολικά μας μαθήματα. Οι μαθητές του Στ΄ 3 χωριστήκαμε σε ομάδες και καθεμία ανέλαβε ένα μάθημα. Παράλληλα μάθαμε πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης, ποιες είναι οι πιο καλές και πώς εισάγουμε τις λέξεις κλειδιά. Στο τέλος θα διατυπώσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε κατά τη διαδικασία  εύρεσης των πληροφοριών. Η παρουσίασή μας περιλαμβάνει για κάθε μάθημα κατάλογο με διευθύνσεις δικτυακών τόπων(sites) της Ελλάδας και του εξωτερικού  καθώς και τον εκδότη οργανισμό-συγγραφέα που ανήκουν. 

Λέξεις κλειδιά: Διαδίκτυο, μηχανές αναζήτησης, κατάλογος διευθύνσεων

Κατεβάστε εδώ τον κατάλογο των ιστοσελίδων



Έρευνα για την τηλεόραση, επεξεργασία των στοιχείων στο MS-Excel

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Η τηλεόραση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Πολλά τα θετικά της, όπως και τα αρνητικά της. Ως μαθητές του Στ΄ 2 των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης αποφασίσαμε να ερευνήσουμε αυτό το θέμα, μιας και αφιερώνουμε πολλές ώρες από τη ζωή μας βλέποντας τηλεόραση.
Μετά από συζήτηση και έντονο προβληματισμό στο συγκεκριμένο θέμα, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τη χρήση της τηλεόρασης και να το μοιράσουμε στις τρεις τελευταίες τάξεις του σχολείου μας. Θέλουμε να μάθουμε από τους συμμαθητές μας το ρόλο που παίζει η τηλεόραση στην καθημερινότητα τους καθώς και τη γνώμη τους, αν και κατά πόσο επεμβαίνει θετικά ή αρνητικά στη ζωή τους και πόσο τελικά μπορούμε ή δεν μπορούμε να ζήσουμε με ή χωρίς αυτήν και πόσο μας επηρεάζει.
Η καταμέτρηση, ταξινόμηση, επεξεργασία και παρουσίαση των δεδομένων θα γίνει στο MS-Excel. Θα δημιουργήσουμε γραφήματα(κυκλικά, γραμμής και ραβδογράμματα) ανά τάξη και θα σας παραθέσουμε τα συμπεράσματά της έρευνάς μας.

Λέξεις κλειδιά: έρευνα, τηλεόραση, MS-Excel

Κατεβάστε από εδώ την έρευνα για την τηλεόραση



Kουίζ, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα στο MS-Word

Παρουσίαση στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Σε όλους, μικρούς και μεγάλους αρέσει να λύνουν σπαζοκεφαλιές. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας σπαζοκεφαλιές (σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, λαμβύρινθους και συμπλήρωση κενών) στο  MS-Word, που να έχουν σχέση με τα μαθήματά μας. Επιλέξαμε να κρύψουμε λέξεις από την ιστορία, τη γεωγραφία και άλλα μαθήματα, να εξασκηθούμε στα μαθηματικά κατασκευάζοντας τα δικά μας sudoku και να κάνουμε αστείους λαβύρινθους, ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά της ηλικίας μας να διασκεδάσουν λύνοντάς τα, αλλά και να θυμηθούν τι έχουν μάθει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Λέξεις κλειδιά: Σπαζοκεφαλιές, MS-Word

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το pdf



ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ(Project)

Θεματική ενότητα: «Διατροφή στην παιδική ηλικία, προστασία της υγείας των παιδιών»

Από τους μαθητές της Α΄ τάξης



Οι μαθητές της Ε΄ τάξης παρουσίασαν στο MS PowerPoint εργασίες με θέμα: Παλιά επαγγέλματα.