Καλλιεργούμε τον εαυτό μας - Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Καλλιεργούμε τον εαυτό μας - Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Καλλιεργούμε τον εαυτό μας - Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

21 Οκτωβρίου 2025

«Γνῶθι σαὐτόν» έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι… Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας οι μαθητές μας του Δημοτικού εμπέδωσαν πολύ καλά το συγκεκριμένο ρητό. Τα παιδιά μας συμμετείχαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την κατανόηση της σημασίας της ψυχικής ισορροπίας και της αυτογνωσίας. Μέσα από μια σειρά ομαδικών δραστηριοτήτων μυήθηκαν αρχικά στην αναγνώριση και μετέπειτα στη διαχείριση των συναισθημάτων τους.

Πιο συγκεκριμένα οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν:

Το «κουτί της καρδιάς μου» - Α΄τάξη

Οι μαθητές της Α΄ τάξης γέμισαν το «κουτί της καρδιάς» με όμορφες αναμνήσεις και ευτυχισμένα πρόσωπα. Στη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά μας έκοψαν καρδιές από λευκό χαρτόνι και ζωγράφισαν πάνω τους ό,τι τα κάνει να νιώθουν πραγματικά χαρούμενα: η οικογένεια, οι φίλοι, τα αγαπημένα αντικείμενα. Στη συνέχεια, όσοι το επιθυμούσαν, παρουσίασαν τη ζωγραφιά τους στους συμμαθητές τους και εξήγησαν με λίγα λόγια γιατί έκαναν αυτή την επιλογή. Στο τέλος όλες οι καρδιές τοποθετήθηκαν στο «κουτί της καρδιάς μας», όπως ονομάστηκε, που αποτελεί πλέον σύμβολο χαράς και θετικών συναισθημάτων.

Οι πολύχρωμες πεταλούδες - Β΄τάξη

«Ένα κουτί µε πεταλούδες» άνοιξε και οι μαθητές μας της Β΄ τάξης μέσα από τις σελίδες του ομότιτλου βιβλίου μίλησαν για τα συναισθήματά τους. Τα χαρούμενα, τα δύσκολα, τα ήσυχα, τα θυμωμένα έχουν όλα θέση μέσα µας καθημερινά, γιατί όπως οι πεταλούδες έτσι κι αυτά χρειάζονται

φροντίδα, για να μπορέσουν να πετάξουν. Μετά τη συζήτηση ακολούθησε η δημιουργία. Κάθε παιδί έκανε τη δική του ζωγραφιά προσπαθώντας να δώσει χρώμα και πραγματική διάσταση στα συναισθήματά του, με σκοπό να τα αγκαλιάσει όλα χωρίς φόβο. Το μήνυμα που θα θυμόμαστε από τη σημερινή ημέρα είναι ότι η ψυχική µας υγεία ανθίζει, όταν μαθαίνουμε να ακούμε και να αγαπάμε τον εαυτό µας.

Με καλοσύνη και αγάπη - Γ΄τάξη

Οι μαθητές μας της Γ΄ τάξης πήραν μέρος σε πληθώρα δραστηριοτήτων, με σκοπό την ευαισθητοποίηση σε θέματα ψυχικής ανθεκτικότητας, συναισθηματικής έκφρασης και επικοινωνίας. Οι δράσεις συνδέθηκαν διαθεματικά με τα μαθήματα της Γλώσσας, των Θρησκευτικών και των Εικαστικών. Αρχικά, τα παιδιά παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά βίντεο «Κρυφά σημάδια», «Ένα διαφορετικό βλέμμα στον κόσμο» και «Frida’s story of courage» και συζήτησαν για τη δύναμη της ψυχής, τη διαφορετικότητα και την αντοχή στις δυσκολίες. Έπειτα, δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα από «Το δέντρο της δύναμης», έφτιαξαν το «παζλ της φιλίας» και συνέταξαν το συμβόλαιο της τάξης με σύνθημα «Με σεβασμό και αγάπη ανθίζουμε όλοι». Επίσης, έπαιξαν το «Γελόμετρο», μαθαίνοντας τη σημασία των θετικών λέξεων και του σεβασμού στην επικοινωνία.

Δίνοντας μορφή στα συναισθήματα - Δ΄τάξη

Οι μαθητές μας της Δ΄ τάξης μοιράστηκαν τις ανησυχίες τους, μίλησαν για τα συναισθήματά τους και τους έδωσαν μορφή. Αρχικά, σχεδίασαν και ζωγράφισαν μικρά προσωπάκια δίνοντας σε καθένα από αυτά την έκφραση ενός από τα συναισθήματα που νιώθουμε καθημερινά, όπως είναι η χαρά, η λύπη, ο θυμός κ.ά. Στη συνέχεια, δίπλα στο κάθε προσωπάκι έγραψαν πότε αισθάνονται το κάθε συναίσθημα και συζήτησαν τις προσωπικές τους εμπειρίες.

Κάνουμε την καθημερινότητα πολύχρωμη - Ε΄τάξη

Οι μαθητές μας της Ε΄ τάξης χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και η κάθε ομάδα ζωγράφισε τις σκέψεις που κάνει ένας άνθρωπος, ανάλογα με τα συναισθήματα που αισθάνεται. Η πρώτη ομάδα ζωγράφισε «τα συναισθήματα του θυμού και της οργής» και επεξεργάστηκε τι νιώθουν, τι κάνουν και τι θα μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι, όταν θυμώνουν. Η δεύτερη ομάδα κατέγραψε «άσχημες σκέψεις» που κάποιες στιγμές έρχονται στο μυαλό μας, τις οποίες στη συνέχεια αντικατέστησε με ευχάριστους λογισμούς. Η τρίτη ομάδα σχεδίασε κύκλους και οι μαθητές έγραψαν τι νιώθουν, όταν αισθάνονται αδύναμοι. Τέλος, η τέταρτη ομάδα σχεδίασε χαρούμενες φατσούλες εκφράζοντας την αισιοδοξία. Επιπλέον, τα παιδιά μας επικεντρώθηκαν στον έλεγχο του θυμού και στην ενίσχυση της θετικής σκέψης, εστιάζοντας στην αισιοδοξία και στον αυτοέλεγχο. Μέσα από τις δημιουργίες τους εκφράστηκαν ελεύθερα και απέδωσαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

Πώς διαχειριζόμαστε τον θυμό μας; - Στ΄τάξη

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές μας της Στ΄ τάξης δημιούργησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο που πραγματεύεται τη διαχείριση του θυμού και των κρίσεων. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος αντίδρασης, όταν είμαστε θυμωμένοι; Πώς διεκδικούμε το δίκιο μας; Τα παιδιά μας αντιλήφθηκαν ότι όταν αναγνωρίσουμε τα συναισθήματά μας και είμαστε σε θέση να προσεγγίσουμε τον άλλον με ηρεμία, τότε μπορούμε να εκθέσουμε το πρόβλημα που μας απασχολεί με θετικό τρόπο και να επιτύχουμε μια γόνιμη επικοινωνία. Μαθαίνουμε, λοιπόν, να παίρνουμε τον χρόνο μας, να ακούμε και να συζητάμε με ευγένεια.

Συλλογή Φωτογραφιών
(58 φωτογραφίες)