Ευαισθητοποίηση και προαγωγή της ψυχικής υγείας με δράσεις στο Σχολείο μας

Ευαισθητοποίηση και προαγωγή της ψυχικής υγείας με δράσεις στο Σχολείο μας

Ευαισθητοποίηση και προαγωγή της ψυχικής υγείας με δράσεις στο Σχολείο μας

21 Οκτωβρίου 2025

«Γνῶθι σαυτόν» έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι… Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας οι μαθητές μας το εμπέδωσαν πολύ καλά. Τα παιδιά μας συμμετείχαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση και την κατανόηση της σημασίας της ψυχικής ισορροπίας και της αυτογνωσίας. Μέσα από μια σειρά ομαδικών δραστηριοτήτων μυήθηκαν στην αναγνώριση και μετέπειτα στη διαχείριση των συναισθημάτων τους. Με τον τρόπο αυτό αντιλήφθηκαν τις βασικές αρχές καλλιέργειας της προσωπικότητάς τους.

Το «κουτί της καρδιάς μου» - Α΄τάξη

Οι μαθητές της Α΄τάξης γέμισαν το «κουτί της καρδιάς» με όμορφες αναμνήσεις και ευτυχισμένα πρόσωπα. Στη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά έκοψαν καρδιές από λευκό χαρτόνι και ζωγράφισαν πάνω τους ό,τι τους κάνει να νιώθουν πραγματικά χαρούμενα: η οικογένεια, οι φίλοι, αγαπημένα αντικείμενα. Στη συνέχεια, όσοι το επιθυμούσαν παρουσίασαν τη ζωγραφιά τους στους συμμαθητές τους και εξήγησαν με λίγα λόγια γιατί έκαναν αυτή την επιλογή. Στο τέλος όλες οι καρδιές τοποθετήθηκαν στο «κουτί της καρδιάς μας», όπως ονομάστηκε και είναι πλέον σύμβολο χαράς και θετικών συναισθημάτων.

Οι πολύχρωμες πεταλούδες - Β΄τάξη

«Ένα κουτί µε πεταλούδες» «άνοιξε» και οι μαθητές μας της Β΄ τάξης μέσα από τις σελίδες του ομώνυμο βιβλίου μίλησαν για τα συναισθήματά τους. Τα χαρούµενα, τα δύσκολα, τα ήσυχα, τα θυµωµένα έχουν όλα θέση µέσα µας καθηµερινά γιατί όπως οι πεταλούδες, έτσι κι αυτά χρειάζονται φροντίδα για να µπορέσουν να πετάξουν. Μετά τη συζήτηση ακολούθησε η δημιουργία. Το κάθε παιδί έκανε τη δική του ζωγραφιά προσπαθώντας να δώσει χρώµα και πραγµατική διάσταση στα συναισθήµατά του, ώστε να τα αγκαλιάσει όλα χωρίς φόβο. Μια µικρή αλλά ουσιαστική υπενθύµιση ήταν ότι η ψυχική µας υγεία ανθίζει όταν µαθαίνουµε να ακούµε και να αγαπάµε τον εαυτό µας.

Η ψυχική υγεία χτίζεται κάθε ημέρα, με καλοσύνη και αγάπη - Γ΄τάξη

Οι μαθητές μας της Γ΄ τάξης πήραν μέρος σε πληθώρα δραστηριοτήτων με σκοπό την ευαισθητοποίηση σε θέματα ψυχικής ανθεκτικότητας, συναισθηματικής έκφρασης και επικοινωνίας. Οι δράσεις συνδέθηκαν διαθεματικά με τα μαθήματα της Γλώσσας, των Θρησκευτικών και των Εικαστικών. Αρχικά, παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά βίντεο «Κρυφά σημάδια», «Ένα διαφορετικό βλέμμα στον κόσμο» και «Frida’s story of courage» και συζήτησαν για τη δύναμη της ψυχής, τη διαφορετικότητα και την αντοχή στις δυσκολίες. Έπειτα, δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα από «Το δέντρο της δύναμης», έφτιαξαν το «παζλ της φιλίας» και συνέταξαν το συμβόλαιο της τάξης με σύνθημα «Με σεβασμό και αγάπη ανθίζουμε όλοι». Ακόμα, έπαιξαν το Γελό­μετρο», μαθαίνοντας τη σημασία των θετικών λέξεων και του σεβασμού στην επικοινωνία.

Τα συναισθήματα - Δ΄τάξη

Οι μαθητές μας της Δ΄τάξης μοιράστηκαν τις ανησυχίες τους, μίλησαν για τα συναισθήματά τους και έπειτα έδωσαν σε αυτά μορφή. Σχεδίασαν και ζωγράφισαν μικρά προσωπάκια με βάση κύρια συναισθήματα που μπορεί να νιώσουμε καθημερινά. Στη συνέχεια σε κάθε συναίσθημα συμπλήρωσαν τη δική τους προσωπική στιγμή δείχνοντας πώς νιώθουν κάθε φορά που συμβαίνει αυτό.

Με αισιοδοξία και θετικές σκέψεις κάνουμε την καθημερινότητα πολύχρωμη - Ε΄τάξη

Οι μαθητές μας της Ε΄τάξης χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και η κάθε ομάδα ζωγράφισε τις σκέψεις που κάνει ένας άνθρωπος αναλόγα με τα συναισθήματα που αισθάνεται. Η 1η ομάδα ζωγράφισε «τα συναισθήματα του θυμού και της οργής» και επεξεργάστηκε τι νιώθουν, τι κάνουν και τι θα μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι όταν θυμώνουν... Η 2η ομάδα έγραψε κάποιες «άσχημες σκέψεις» που έρχονται στο μυαλό μας μερικές στιγμές τις οποίες στη συνέχεια αντικατέστησε με ευχάριστους λογισμούς. Η 3η ομάδα σχεδίασε κύκλους και οι μαθητές έγραψαν τι νιώθουν όταν αισθάνονται αδύναμοι και η 4η ομάδα σχεδίασε χαρούμενες φατσούλες εκφράζοντας την αισιοδοξία. Τα παιδιά μας ακόμη επικεντρώθηκαν στον έλεγχο του θυμού και στην ενίσχυση της θετικής σκέψης εστιάζοντας στην αισιοδοξία και στον αυτοέλεγχο. Μέσα από τις δημιουργίες τους εκφράστηκαν ελεύθερα και απέδωσαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

Πώς διαχειριζόμαστε το συναίσθημα του θυμού; - Στ΄τάξη

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές μας της Στ΄ τάξης δημιούργησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τη διαχείριση του θυμού και των κρίσεων. Πώς είναι σωστό να αντιδρούμε όταν αισθανόμαστε θυμωμένοι; Η ήρεμη συζήτηση και η κοινοποίηση του προβλήματος μπορεί να λύσει τα πάντα. Μαθαίνουμε να παίρνουμε τον χρόνο μας, να ακούμε και να συζητάμε με ευγένεια.

Συλλογή Φωτογραφιών
(58 φωτογραφίες)