Γιορτάζουμε την Άνοιξη την Κυριακή 28 Μαίου 2023

Γιορτάζουμε την Άνοιξη την Κυριακή 28 Μαίου 2023

Γιορτάζουμε την Άνοιξη την Κυριακή 28 Μαίου 2023

09 Μαΐου 2023 2023

Σας προσκαλούμε την Κυριακή 28-05-2023 από τις 09:30 ως τις 15:00 στον καταπράσινο κήπο του Σχολείου μας για μια μέρα αφιερωμένη στην άνοιξη και στις μανούλες που γιορτάζουν γεμάτη με παιχνίδια, αγώνες, εκπαιδευτικές παρουσιάσεις, μουσική, χορό, θέατρο, εικαστικές δημιουργίες, barbecue και εκπλήξεις. Συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του Παιδικού Σταθμού, του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού μας με διαθεματικές εργασίες, δημιουργίες τους στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς και τα τμήματα δημιουργικής απασχόλησης (clubs) των Εκπαιδευτηρίων μας.

Αναλυτικό πρόγραμμα

ΏρεςΤμήμαΑναλυτικά
09:40Ακαδημία Ποδοσφαίρου
Μαθητών Δημοτικού
(γήπεδο 5×5)
Οι αθλητές της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου του Σχολείου μας, σε μια εκδήλωση που η ψυχαγωγία έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, θα μας παρουσιάσουν τις αθλητικές τους ικανότητες με επίδειξη δεξιοτήτων.
09:45Ακαδημία Τένις
Mini tennis Νηπιαγωγείο, Α΄ και Β΄ τάξη
(γήπεδο μπάσκετ)
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, της Α΄ και Β΄ τάξης θα παρουσιάσουν τενιστικά – αγωνιστικά παιχνίδια βασισμένα στις αρχές της τεχνικής του τένις. Η προσπάθεια όλων των μαθητών θα βραβευτεί.
10:00Τμήμα Θεατρικού Παιχνιδιού Νηπιαγωγείου
(αίθουσα θεάτρου)
«Ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη! Αυτό το γνωρίζουμε καλά γι' αυτό κι εμείς γινόμαστε παρέα! Κου-κου! Κου-κου! Φιλίες φτιάχνουμε και περνάμε ωραία!»
10:30Τμήμα Θεατρικής Αγωγής Α΄ και Β΄ τάξης Δημοτικού
(αίθουσα θεάτρου)
«Ο ελέφαντας στη σκιά» της Ναντίν Ρομπέρ
Ετοιμαστείτε για ένα συναρπαστικό ταξίδι στη μακρινή σαβάνα παρέα με τους μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης της θεατρικής ομάδας του Σχολείου μας, οι οποίοι παρουσιάζουν με πολλή χαρά το διασκευασμένο παραμύθι «Ο ελέφαντας στη σκιά» της Ναντίν Ρομπέρ. Ένα παραμύθι γεμάτο ποικίλα συναισθήματα, που θα μας κάνει τόσο να γελάσουμε όσο και να κλάψουμε. Μήπως, λοιπόν, όλοι μας μπορεί να κρύβουμε ενδόμυχα έναν ελέφαντα; Γιατί ο ελέφαντας τελικά επιζητούσε κάτι πολύ πιο απλό, αλλά και πολύτιμο, για να μοιραστεί την ιστορία του... Ελάτε να το ανακαλύψουμε μαζί στην παράστασή μας!
10:40Ακαδημία Ποδοσφαίρου
Μαθητών Νηπιαγωγείου
(γήπεδο 5×5)
Φιλικός αγώνας των μαθητών της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου του Νηπιαγωγείου μας με άλλες Ακαδημίες της πόλης μας.
10:40Ακαδημία Τένις
Αγωνιστικό Τένις
Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης
(γήπεδο μπάσκετ)
Οι μαθητές της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης θα αγωνιστούν και θα επιδείξουν την τεχνική των βασικών χτυπημάτων του τένις. Θα βραβευτούν όλοι οι μαθητές για την προσπάθειά τους.
11:00Τμήμα ΣκάκιΑνοιξιάτικη σκακιστική εκδήλωση (Σιμουλτανέ)
Τα παιδιά του σχολείου μας, δημοτικού και νηπιαγωγείου, θα έχουν την ευκαιρία να αντιμετωπίσουν σε φιλικές παρτίδες ισχυρούς παίκτες της πόλης μας, να αναλύσουν μαζί τους τις παρτίδες τους και να τους ρωτήσουν τις όποιες
απορίες τους.
11:20Πρότυπο Ωδείο Θεσσαλονίκης Δημοτικό
(αίθουσα θεάτρου)
Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης σας καλούν για να χαρούμε όλοι μαζί τον ερχομό της άνοιξης με τραγούδια και όμορφες μελωδίες που θα μας ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο της μουσικής μέσα από τους ήχους του πιάνου, της κιθάρας, της φλογέρας και των κρουστών.
11:40Τμήμα Χορού Νηπιαγωγείου
(γήπεδο μπάσκετ)
Ο χορός είναι χαρά και η χαρά είναι χορός! Μέσα από τον ρυθμό και το παιχνίδι ξεκινάει το ταξίδι!
12:00Τμήμα Χορού Δημοτικού
(γήπεδο μπάσκετ)
Γιορτάζουμε την άνοιξη με χορό! Τα παιδιά του τμήματος Χορού του Δημοτικού μας θα μας ταξιδέψουν σε διάφορες χώρες του κόσμου με τις χορευτικές τους ικανότητες μέσα από ρυθμούς και μουσικές που θα μας ξεσηκώσουν.
12:20Καλλιτεχνικό εργαστήρι Παιδικού Σταθμού
(αίθουσα θεάτρου)
Το Καλλιτεχνικό εργαστήρι του Παιδικού Σταθμού «Πρότυπα 2-4» ανοίγει διάπλατα τις πόρτες του για να σας παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα που με κέφι και χαρά ετοιμάσαμε με επτά κινητικά, ρυθμικά και χορευτικά παιχνίδια που στόχο έχουν την κατανόηση του χωροχρόνου, της δομής και της φόρμας αλλά και την ενίσχυση της συνεργασίας.
12:30Τμήμα Στίβου
(γήπεδο 5×5)
Το τμήμα Στίβου με τη συμμετοχή όλων των μαθητών του θα παρουσιάσει επί μέρους στοιχεία του αθλήματος που είναι ο βασιλιάς των Ολυμπιακών Αγώνων. Μέσα από παιγνιώδεις μορφές οι μικροί μας αθλητές θα κάνουν επίδειξη των ικανοτήτων τους σε διάφορα αγωνίσματα του στίβου.
12:30Τμήμα Tae Kwon Do
(γήπεδο μπάσκετ)
Όλοι οι αθλητές του τμήματος TAE KWON DO του Δημοτικού μας σχολείου που κατέχουν άσπρη ως και μαύρη ζώνη, καθώς και αθλητές συνεργαζόμενων συλλόγων θα διαγωνιστούν σε poomse, τεχνικές ποδιών, χεριών και θραύση ξύλων.
12:40Μουσική Προπαιδεία Νηπιαγωγείου Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης
(αίθουσα θεάτρου)
Οι μαθητές και οι δασκάλες του τμήματος Μουσικής Προπαιδείας του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης σας προσκαλούν σε μία παρουσίαση με τραγούδια για το καλοκαίρι, ρυθμικά παιχνίδια και μια μικρή ορχήστρα που μετράει τον χρόνο.
13:30Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί από τη Γ΄ τάξη
(γήπεδο μπάσκετ)
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Σχολείου μας θα παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.


• Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων

Τον Φεβρουάριο του 1994 η 19η Μαΐου ανακηρύχτηκε από τη Βουλή των Ελλήνων Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού κατά την περίοδο 1916-1923. Η αναγνώριση αυτή δικαίωσε ηθικά τον ποντιακό ελληνισμό και συνέδεσε τον σύγχρονο ελληνισμό με την ιστορική του μνήμη.
Την Κυριακή στο Σχολείο μας από τις 09:30 έως τις 15:00 θα λειτουργεί έκθεση με θέμα: «Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων».

Σημείωση: Τα τμήματα δημιουργικής απασχόλησης Multi Junior Sports, Χορού Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, Tae Kwon Do Νηπιαγωγείου και Δημοτικού και Στίβου θα πραγματοποιήσουν και ξεχωριστή εκδήλωση σε άλλη ημερομηνία.

Παράλληλες Εκδηλώσεις στη Γιορτή της Άνοιξης

• Τμήμα Εικαστικής Αγωγής Δημοτικού και Νηπιαγωγείου

Έκθεση ζωγραφικής των μαθητών του Εργαστηρίου Εικαστικής Αγωγής
Η μαγεία των χρωμάτων, της φαντασίας και της έμπνευσης μέσα από τα μάτια και την ψυχή των παιδιών!

− Εκθέτουμε έργα εμπνευσμένα από τον σπουδαίο Ρώσο καλλιτέχνη Marc Chagall.
− Με την ευκαιρία των 80 χρόνων από τη δημιουργία της ιστορίας του «Μικρού Πρίγκιπα», φιλοτεχνούμε τη δική μας αφίσα Petit Prince.
− Γνωρίσαμε τον σύγχρονο καλλιτέχνη Romero Britto (Βραζιλία, 1963) κι εμπνευστήκαμε από το παιχνίδι των χρωμάτων και των σχημάτων του.
− Συναντήσαμε και πάλι τους αγαπημένους μας ζωγράφους Pablo Picasso και Vincent Van Gogh.
− Δημιουργήσαμε αφίσες “IMAGINE” παίρνοντας έμπνευση από τους στίχους για την παγκόσμια ειρήνη.

➢ Παράλληλα θα λειτουργήσει εργαστήρι ζωγραφικής στο οποίο οι μαθητές θα φιλοτεχνήσουν επάνω σε μπλουζάκια με ειδικές μπογιές θέματα εμπνευσμένα από την άνοιξη και το καλοκαίρι.

• Τμήμα Πληροφορικής, Πολυμέσων και Ρομποτικής (αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων Νέου Κτηρίου)

Από τις 11:00 ως τις 12:00 οι μαθητές του τμήματος της Α΄ τάξης θα μπορούν να ταξιδέψουν στο διάστημα και να γνωρίσουν τον γαλαξία μας, προγραμματίζοντας τη μέλισσα-ρομπότ BeeBot. Επίσης, θα σας διαβάσουν το comic με τίτλο «O Mickey στη Διαμαντοχώρα» το οποίο έφτιαξαν οι ίδιοι στο πρόγραμμα Power Point με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού πακέτου Lego Story Starter. Παράλληλα, μπορείτε να δείτε διάφορες ρομποτικές κατασκευές των παιδιών που δημιούργησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι μαθητές του τμήματος της Β΄ τάξης οι οποίοι θα σας δείξουν τις εργασίες τους με θέμα την ανακύκλωση, καθώς και τις αφίσες, τις ρομποτικές κατασκευές και την έρευνα που έκαναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Από τις 12:00 ως τις 13:00 οι μαθητές του τμήματος της Γ΄ τάξης θα σας δείξουν τις εργασίες που έκαναν με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τις πλημμύρες. Επίσης, μπορείτε να παίξετε το ψηφιακό παιχνίδι στο πρόγραμμα Scratch που δημιούργησαν στη ρομποτική. Οι μαθητές του τμήματος της Δ΄ τάξης θα σας παρουσιάσουν την εργασία τους για το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής με τίτλο «Τρώμε υγιεινά», η οποία περιλαμβάνει ένα παιχνίδι που έχει ως στόχο την εκμάθηση ενός σωστού γεύματος για μια ισορροπημένη διατροφή. Επιπλέον, θα μπορείτε να δείτε και την προετοιμασία τους για τον Διαγωνισμό Ρομποτικής, καθώς και να ανατρέξετε σε εργασίες που έκαναν στη ρομποτική. Οι μαθητές του τμήματος της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης θα σας παρουσιάσουν την εργασία τους για το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής με τίτλο «3Rs- Μια εφαρμογή για τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων» που θα βοηθά τον κόσμο να ξεχωρίζει ποια υλικά είναι για τα σκουπίδια, ποια υλικά είναι για ανακύκλωση αλλά και για ποιον κάδο ανακύκλωσης προορίζονται! Επιπλέον, θα μπορείτε να δείτε το project τους για ένα βιώσιμο μέλλον και την πρότασή τους για τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ στα φώτα των δρόμων και την αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων δημόσιου φωτισμού με λάμπες άνθρακα που δεν καίγονται!

• European Languages Programme (ELP) – Αγγλικά/Γερμανικά/Γαλλικά (αίθουσα Ε΄1 Νέο Κτήριο)

Το bilingual πρόγραμμα του Σχολείου μας ξεκινάει από τον Παιδικό σταθμό ως Little kiddies English Club και συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια του Νηπιαγωγείου ως Bilingual Kindergarten ενώ ολοκληρώνεται στο δημοτικό ως European Language Programme.

Little kiddies English Club και Bilingual Kindergarten: Οι μικροί μαθητές θα παρουσιάσουν χειροτεχνίες που έφτιαξαν με αφορμή την άνοιξη και τη γιορτή της μητέρας.

European Language Programme: Οι μαθητές των παρακάτω τμημάτων θα παρουσιάσουν:

Τμήμα Αγγλικών: φιλοτεχνημένα από τους ίδιους στέμματα και γράμματα για τη γιορτή της μητέρας, καθώς και τρισδιάστατες κάρτες,

Τμήμα Γερμανικών: πολύχρωμα, ανοιξιάτικα γλαστράκια και βαζάκια με ευχές για τη γιορτή της μητέρας,

Τμήμα Γαλλικών: καδράκια από καμβά, ζωγραφισμένα από το κάθε παιδί, με ευχές στα γαλλικά για τη γιορτή της μητέρας και όλα τα τμήματα του ELP θα παρουσιάσουν δείγματα από τις εργασίες και τα projects που δημιούργησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς μέσα από ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

• English Summer Camp 2023 - BACK TO THE FUTURE-THE EVOLUTION

Αν σας αρέσουν τα ταξίδια, το ταξίδι στον χρόνο θα σας συναρπάσει! Στο English Summer Camp στα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης σας ταξιδεύουμε Back to the Future!

Για δυο ή τρεις εβδομάδες η αυλή του Σχολείου μας μετατρέπεται σε μουσείο και ανακαλύπτουμε τις πρώτες εφευρέσεις, όπως το αυτοκίνητο, το τηλέφωνο, η φωτογραφία, τα μουσικά όργανα και πολλές άλλες!

Εμφανίζουμε φωτογραφίες σε σκοτεινό θάλαμο και ταξιδεύουμε στο παρελθόν μέσα στο time tunnel στον κήπο του Σχολείου μας. Ανακαλύπτουμε πώς άλλαξαν οι μεγαλύτερες πόλεις στον κόσμο έως και σήμερα μέσω του Google timelapse. Με τη βοήθεια των time booths ταξιδεύουμε στις δεκαετίες των 60s, 80s και 90s! Μαγειρεύουμε με την καθοδήγηση chef συνταγές από το παρελθόν, φτιάχνουμε τη δική μας time capsule και τη θάβουμε στην αυλή του Σχολείου μας.

Για ένα βράδυ διανυκτερεύουμε κάτω από τα άστρα στην καταπράσινη αυλή μας και χορεύουμε στους ρυθμούς των 80s στη γιορτή μας, αφιερωμένη σε αυτή τη δεκαετία.

Και φυσικά, όπως κάθε χρόνο, έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κολύμβησης, αθλητικές δραστηριότητες, αναρρίχηση και στίβο περιπέτειας, ξιφασκία, wing chun, inline skating, μουσικοκινητική θεατρική αγωγή, εικαστικά, ρομποτική, σκάκι, μαγειρική και πολλές άλλες εκπλήξεις.

Στον χώρο του BACK TO THE FUTURE-THE EVOLUTION από τις 10:30 θα λειτουργεί παιδικός τοίχος αναρρίχησης πλάγιας διαπέρασης, παιχνίδια στόχου και puzzle survivor.

Οι εκπαιδευτικοί του ESC θα δημιουργήσουν μαζί με τα παιδιά στο workshop του BACK TO THE FUTURE.

● Τμήματα Γερμανικής και Γαλλικής γλώσσας

Οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γερμανικής γλώσσας της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν τις εντυπώσεις από το μάθημα των Γερμανικών μέσα από posters με τίτλο «Warum Deutsch? Gefühle und Gedanken über den Deutschunterricht», ενώ οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γερμανικής γλώσσας της ΣΤ΄ τάξης θα παρουσιάσουν τη σχέση τους με τα ηλεκτρονικά μέσα σε posters με θέμα «Ιch und die Medien». Τα τμήματα Γερμανικής γλώσσας των αρχαρίων της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης θα παρουσιάσουν κολάζ εκθέσεων με θέμα «Das bin ich», μέσα από τα οποία θα μας συστηθούν στα γερμανικά.

Οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γαλλικής γλώσσας της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν ομαδικές εργασίες με θέματα «Η διατροφή μου» (mon alimentation) και «Το πρόγραμμά μου» (mon emploi du temps). Τα τμήματα Γαλλικής γλώσσας των αρχαρίων της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν ομαδικές εργασίες βασισμένες σε θέματα που έχουν πραγματευτεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς μέσα στην τάξη.

• Projects και διαθεματικές εργασίες Νηπιαγωγείου – Παιδικού Σταθμού

Θεματική ενότητα: «Τα μαθηματικά είναι παντού, τα μαθηματικά είναι παιχνίδι»

Τα μαθηματικά δεν είναι μόνο πρόσθεση και αφαίρεση… είναι τόσα, μα τόσα πολλά! Είναι έννοιες του χώρου όπως πάνω, κάτω, δεξιά, ψηλά και χαμηλά, είναι έννοιες του χρόνου όπως πριν, παλιά, ταυτόχρονα και μετά, είναι πράγματα που μπαίνουν στη σειρά ή που διαδέχονται το ένα το άλλο, είναι ο όγκος, οι ποσότητες, το βάρος, είναι τα σχήματα, είναι οι ομάδες που φτιάχνουν τα αντικείμενα, οι αντιστοιχίσεις, είναι οι αριθμοί, το μέτρημα και οι υπολογισμοί.

Τα μαθηματικά είναι όλη μας η ζωή!

Ακολουθώντας πιστά τις αρχές που διέπουν τη μαθηματική σκέψη και την εξελικτική πορεία των μικρών μας μαθητών, εφαρμόζουμε από την αρχή της χρονιάς μια εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία παρακινεί τα παιδιά να ασχοληθούν με τις μαθηματικές καταστάσεις διαφόρων τύπων. Έτσι οι μαθητές μας εξάσκησαν τις μαθηματικές τους δεξιότητες μέσα σε συνθήκες μάθησης που τους επέτρεπαν να παρατηρούν, να αναρωτιούνται, να ψάχνουν, να δοκιμάζουν, να αναθεωρούν, να ανακαλύπτουν.

«Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τις ενέργειές τους και τη δράση τους» (Piaget)

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τα παιδιά θα ανακαλύπτουν τα μαθηματικά μέσα σε πολλά εικαστικά έργα, διαδραστικά παιχνίδια και δημιουργικά εργαστήρια:

➢ ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ
«Εσύ μπορείς να βρεις τον στόχο;», διασκεδαστικό παιχνίδι ρίψεων σ’ ένα ταμπλό γεμάτο σχήματα.
«Τάισε τα σχήματα!
«Τα σχήματα είναι της μόδας», τα παιδιά δημιουργούν πολύχρωμα ενδύματα, αξιοποιώντας τα μοτίβα που δημιουργεί η φαντασία τους.
«Ζωγραφίζω με τα χρώματα και τα σχήματα», όπως ο Κλέε, ο Καντίνσκι, ο Μοντριάν και ο Μαλέβιτς.

➢ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ
«Διαδρομές στο διάστημα», τηλεκατευθυνόμενα αυτοκινητάκια πρέπει να ακολουθήσουν διαδρομές σύμφωνα με τον ΚΟΚ.
«Λαβύρινθος»

➢ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
«Ψάξε την άλλη πλευρά της νεράιδας», τα παιδιά τοποθετούν κύβους για να ολοκληρώσουν το σώμα της νεράιδας.
«Η νεράιδα Συμμετρία», τι θα μπορούσε να υπάρχει στο κάστρο μιας τέτοιας νεράιδας; Μόνο συμμετρία! Συμμετρία στα δέντρα, στα λουλούδια, στα έντομα, στη λίμνη και στους κύκνους. Συμμετρία παντού!
«Ντύσε τη γάτα»

➢ ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
«Φωτογραφίζω και κρυφοκοιτάζω», τα παιδιά φωτογραφίζουν και κρυφοκοιτούν ένα πραγματικό σκηνικό από διαφορετικές οπτικές γωνίες.
«Τα μυστικά των ζωγράφων», πώς καταφέρνουν οι ζωγράφοι να κάνουν τις ζωγραφιές τους σαν αληθινές.
«Απόδοση τρισδιάστατων σχημάτων σε δύο διαστάσεις», τα παιδιά σχεδιάζουν τη σκιά τους σε χαρτί και αποδίδουν γεωμετρικά στερεά σε επίπεδα.

➢ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ, ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΓΚΟΥ
«Μέτρηση παντού!», μετρήσεις με ζυγαριά, χάρακα, μέτρο, μεζούρα, ρολόι. Τα παιδιά μετρούν επιφάνειες, ύψη, υφάσματα, ζυγίζουν τρόφιμα και παίζουν με τον όγκο των υγρών.

➢ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΕΣ
«Γκάρι το σαλιγκάρι», τα παιδιά παίζουν με το αυτοσχέδιο σαλιγκάρι και δημιουργούν το χρωματιστό μοτίβο στο κέλυφός του.
«Υφαντά όπως παλιά στον αργαλειό»
«Ρούλης, ο τερατούλης», τα παιδιά ακολουθούν τις πατημασιές του για να καταφέρουν να τον ταΐσουν.

➢ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ
«Ο τροχός του Bingo», τα παιδιά γυρίζουν τον τροχό και παίζουν με τα σύμβολα του ΚΟΚ.
«Μαθηματικά σύμβολα με τρίλιζα»
«Σύμβολα καιρού με domino»
«Σπάσε τον κώδικα», τα παιδιά στοχεύουν αριθμούς σ’ ένα επιδαπέδιο παιχνίδι.

➢ ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ
«Αντιστοίχισε αριθμούς με αντικείμενα, υπολόγισε διαφορές και αθροίσματα»
«Πέτα την μπάλα στον στόχο»

• Projects και διαθεματικές εργασίες Δημοτικού

Οι μαθητές του Δημοτικού μας θα παρουσιάσουν τις εργασίες που ετοίμασαν στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μέσα από διαθεματική προσέγγιση και τη βιωματική μάθηση, την έρευνα και την τεχνολογία.

- Α΄ τάξη

Α΄1 « Ένα θερμοκήπιο φτιαγμένο με αγάπη!»

Φέτος οι μαθητές του τμήματος Α΄1 εξερεύνησαν τον κόσμο των φυτών. Η συγκεκριμένη προσέγγιση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 3ης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» - Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση - Τίτλος: «Περιβάλλον: ένα σπίτι για όλους».

Στόχος ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά την αξία που έχουν τα φυτά στη ζωή μας (λαχανικά, φρούτα και καλλωπιστικά φυτά). Έτσι έμαθαν για τα μέρη των φυτών, καθώς και για τη συμβολή του ήλιου, του νερού, του χώματος και του αέρα στην ανάπτυξή τους.
Φύτεψαν λαχανικά στον λαχανόκηπο του σχολείου μας (μαζί με τα υπόλοιπα τέσσερα τμήματα της Α΄ τάξης) και συμμετείχαν ενεργά στην πρακτική της κομποστοποίησης, με σκοπό να κατανοήσουν την αξία της βιολογικής καλλιέργειας.
Τέλος, κατασκεύασαν με πολλή αγάπη το δικό τους θερμοκήπιο, φυτεύοντας σπόρους φακής, φασολιών και πετούνιας.

Α΄2: «Οι θαλασσοπόροι της Μεσογείου θάλασσας»

Οι μαθητές του τμήματος Α΄2 εξερεύνησαν τον κόσμο της Μεσογείου θάλασσας. Η συγκεκριμένη προσέγγιση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 3ης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» - Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση - Τίτλος: «Περιβάλλον: ένα σπίτι για όλους».

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βιβλία γνώσης για τον κόσμο και ειδικά για τα θαλάσσια ζώα της Μεσογείου θάλασσας.
Έφτιαξαν κολάζ με θέμα τη ρύπανση των θαλασσών αλλά και το «καθαρό οικοσύστημα» και με μεγάλο ενδιαφέρον και προσήλωση έφτιαξαν το «Λεξικό της Μεσογείου θάλασσας».
Καθένα από τα 24 γράμματα του αλφάβητου αντιστοιχεί σε μια λέξη που σχετίζεται με τη Mεσόγειο θάλασσα (θαλάσσια ζώα, ρύπανση του νερού, τρόπoι προστασίας της Μεσογείου κ.ά.). Κάθε μαθητής χρωμάτισε ένα από τα 24 γράμματα και ανέλαβε να επεξηγήσει γραπτά τη λέξη που ξεκινάει από το συγκεκριμένο γράμμα (π.χ. Γ, γαρίδες), με βάση τις πληροφορίες που αποκόμισε από την ενασχόλησή μας μέσα στην τάξη αλλά και αυτές που συνέλεξε μόνος του.

Α΄3 « Έχω δικαίωμα στη ζωή, δικαίωμα στη φιλία!»

Οι μαθητές του τμήματος Α΄3 ασχολήθηκαν με «τα δικαιώματα των παιδιών» και πιο συγκεκριμένα με το δικαίωμα στη φιλία και στη «σύνδεση» μεταξύ των ανθρώπων, μικρών και μεγάλων.
Το συγκεκριμένο θέμα εντάσσεται στην 2η θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ» - Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα - Τίτλος: «Όλοι μπορούμε!».
Οι μαθητές συζήτησαν διεξοδικά για τα δικαιώματα των παιδιών αλλά και των ενηλίκων και παρακολούθησαν σχετικά βίντεο.
Φιλοτέχνησαν τα δικαιώματά τους και τα κόλλησαν σε ένα δέντρο, το οποίο ονόμασαν: «Το δέντρο των δικαιωμάτων».
Παρέα στο δέντρο έκαναν οι... «σκαντζόφιλοι». Κάθε παιδί φιλοτέχνησε τον σκαντζόχοιρό του, κόλλησε χρωματιστά αγκάθια επάνω του και έπειτα τον έδωσε σε όσους φίλους του ήθελε. Στη συνέχεια, εκείνοι έγραψαν επάνω στα αγκάθια από ένα θετικό χαρακτηριστικό του φίλου τους (π.χ. είσαι χαμογελαστός, είσαι δίκαιος, σε εμπιστεύομαι κ.ά.).
Με αυτόν τον τρόπο έδωσαν ένα δυνατό μήνυμα για την αξία της φιλίας.

A΄4 «Φιλοτεχνώντας τη γη, τον αέρα, το νερό και τη φωτιά»

Ποια είναι τα «τέσσερα στοιχεία της φύσης»; Συνδέονται μεταξύ τους; Τι γνωρίζουμε γι’ αυτά; Στις ερωτήσεις αυτές προσπάθησαν να δώσουν απάντηση οι μαθητές του τμήματος Α΄4.
Η ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο θέμα έγινε στο πλαίσιο της 3ης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων δεξιοτήτων: «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» - Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση - Τίτλος: «Περιβάλλον: ένα σπίτι για όλους».
Επιστρατεύοντας τη φαντασία τους δημιούργησαν τον «Πίνακα των τεσσάρων στοιχείων της φύσης»... νερό, φωτιά, αέρας, γη!
Η αφορμή δόθηκε από την επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε (όλη η Α΄ τάξη) στην γκαλερί «GOVEDAROU ART GALLERY». Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, όπως αυτά αποδόθηκαν από τους καλλιτέχνες μέσα από τους πίνακές τους. Ενθουσιάστηκαν, εμπνεύστηκαν και ζωγράφισαν τη δική τους εκδοχή (ατομικά) για τα τέσσερα αυτά στοιχεία.
Στη συνέχεια, ακολούθησαν συζητήσεις και παρακολούθηση βίντεο μέσα στην τάξη, προκειμένου να κατανοήσουν την αξία του νερού, της φωτιάς, του αέρα και της γης για τη συνέχιση της ζωής των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών (ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης).
Το project επισφραγίστηκε με τη δημιουργία του «Πίνακα των τεσσάρων στοιχείων της φύσης».
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομαδούλες, καθεμία από τις οποίες φιλοτέχνησε ένα «στοιχείο». Σχεδίασαν, χρωμάτισαν και χρησιμοποίησαν επιλεκτικά την τέχνη του ψηφιδωτού. Αφού ολοκλήρωσαν το εικαστικό μέρος, μοιράστηκαν γραπτά τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με τη μορφή κειμένου που συνόδευε τις εικόνες.

Α΄ 5: «Ταξίδι στον κόσμο των φυτών»

Οι μαθητές του τμήματος Α΄5 δημιούργησαν το «Εικονογραφημένο λεξικό των φυτών». Το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της 3ης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» - Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση - Τίτλος: «Περιβάλλον: ένα σπίτι για όλους».
Το περιβάλλον είναι ένα σπίτι για όλους... για τους ανθρώπους, για τα ζώα, για τα φυτά!
Οι μαθητές συζήτησαν για τα φυτά, για τις κατηγορίες τους, για τη σημασία τους στη ζωή των ανθρώπων και... στη συνέχεια, βγήκαν στην αυλή του σχολείου μας με σκοπό να γνωρίσουν μερικά από αυτά.
Εντόπισαν ορισμένα φυτά, τα μελέτησαν και κατέγραψαν κάποιες βασικές πληροφορίες γι’ αυτά, φτιάχνοντας έτσι το δελτίο ταυτότητας κάθε φυτού.
Στη συνέχεια, δημιούργησαν το «Εικονογραφημένο λεξικό των φυτών». Αφού ζωγράφισαν τα 24 γράμματα του αλφάβητου σε κάποια χαρτόνια, αντιστοίχισαν κάθε γράμμα με ένα φυτό (π.χ. Α, ανεμώνη). Το κάθε παιδί ανέλαβε από ένα γράμμα και άρα από ένα φυτό για το οποίο συνέλεξε βασικές πληροφορίες (με τις οποίες είχαμε ήδη ασχοληθεί μέσα στην τάξη). Έπειτα, βρήκε και μια αντιπροσωπευτική εικόνα για το φυτό του.
Αφού το κάθε παιδί παρουσίασε στην τάξη τις πληροφορίες του, έγραψε δίπλα στο γράμμα του το όνομα του φυτού που αντιστοιχεί και κόλλησε και την εικόνα που βρήκε γι’ αυτό.

- Β΄ τάξη

«Όλη η Γη μια αγκαλιά!»

Τη φετινή χρονιά οι μαθητές της Β΄ τάξη ασχολήθηκαν με τα πολιτισμικά στοιχεία των ανθρώπων και εν γένει στοιχεία που διαμορφώνουν την ταυτότητά μας και μας καθορίζουν. Γνωρίσαμε, λοιπόν, πολιτισμούς από όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, μάθαμε τις συνήθειές τους και νοερά «περιηγηθήκαμε» στα αξιοθέατά τους και «γευτήκαμε» την κουζίνα τους. Ακόμα παίξαμε τα παιχνίδια τους και νιώσαμε για λίγο κάτοικοι όλου του πλανήτη! Μέσα από αυτήν την περιπλάνησή μας σε άγνωστες μέχρι πρότινος χώρες του κόσμου μάθαμε γεωγραφία, αρχιτεκτονική, γίναμε φυσιοδίφες, πολύ καλοί μάγειρες και μαγείρισσες και κυρίως μάθαμε να συνεργαζόμαστε σε ομάδες και να λειτουργούμε σαν σύνολο.
Προϊόν όλης αυτής της μεγάλης μας «διαδρομής» ήταν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο το οποίο περιέχει όλες τις πληροφορίες που συλλέξαμε από τα «μακρινά μας ταξίδια»! Τέλος, σχεδιάσαμε έναν ηλεκτρονικό χάρτη στον οποίο μπορεί κάποιος να βρει πολλά παιχνίδια και μουσικές από όλον τον κόσμο με πρωταγωνιστές τους μικρούς μαθητές μας!

- Γ΄ τάξη

Ολοκληρώνοντας άλλη μια δημιουργική χρονιά, οι μαθητές της Γ΄ τάξης είναι στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουν μια σειρά από διαθεματικές προσεγγίσεις του αναλυτικού προγράμματος αλλά και των πυλώνων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Θέματα όπως: η φιλαναγνωσία και η ομορφιά των βιβλίων, τα δικαιώματα των παιδιών, η αειφορία στο περιβάλλον (δάσος, ζώα, ανακύκλωση) και στον πολιτισμό (παράδοση, κουκλοθέατρο), η τηλεόραση και οι «καλές ειδήσεις» από όλο τον κόσμο σε συνδυασμό με τις εκλογές και την ενσυνείδητη συμπεριφορά ενός ψηφοφόρου είναι κάποιες από τις βιωματικές δράσεις που θα παρουσιαστούν με έναν μοναδικό, ψηφιακό τρόπο. Θα ζήσετε «ζωντανά» στιγμές και συναισθήματα που βίωσαν τα παιδιά μας σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς!

- Δ΄ τάξη

➢ « Η ζωή μέσα από τα μάτια των αδέσποτων ζώων»

Στόχος: Η καλλιέργεια συνείδησης της αξίας της ζωής των αδέσποτων ζώων και η ανάπτυξη αισθημάτων φροντίδας και υπευθυνότητας γι’ αυτά
Χρησιμοποιήσαμε ως μέσο το βιβλίο «Το δώρο της Διώνης». Τα παιδιά ανέπτυξαν κοινωνική ευαισθησία κι ένιωσαν σεβασμό για τα ζώα, κατανοώντας πως η μάθηση είναι το όχημα που θα τους οδηγήσει σε ένα καλύτερο μέλλον.

➢ «Επικοινωνούμε με σεβασμό»

Στόχος: Η καλλιέργεια της εμπιστοσύνης και του σεβασμού στα μέλη της ομάδας σύμφωνα με τις αρχές της βιωματικής μάθησης
Μέσα από το ποιητικό παραμύθι «Ο Φεγγαροσκεπαστής» τα παιδιά ανέπτυξαν τον συναισθηματικό τους κόσμο και αντιλήφθηκαν τη δύναμη της φιλίας, της αλληλεγγύης και της συνεργασίας.

➢ «Κυκλοφορώ προσέχοντας τη ζωή μου»

Στόχος: Η ευσυνείδητη και υπεύθυνη χρήση του οδικού δικτύου ως πεζοί, ποδηλάτες ή χρήστες μέσων μαζικής μεταφοράς
Τα παιδιά μαθαίνοντας με παιγνιώδη τρόπο κανόνες οδικής κυκλοφορίας και πινακίδες σήμανσης αλλά και μέσα από την επίσκεψή τους σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής συνειδητοποίησαν την αξία της σωστής και υπεύθυνης συμπεριφοράς όταν κυκλοφορούν στον δρόμο.

➢ «STEM»

Στόχος: Η δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών μέσω της αξιοποίησης τεχνολογικών εργαλείων και εφαρμογών και της εκμάθησης κι εφαρμογής βασικών εννοιών προγραμματισμού
Τα παιδιά αξιοποίησαν κατάλληλα τεχνολογικές εφαρμογές και γνώσεις προγραμματισμού, για να δημιουργήσουν εκπαιδευτικά παιχνίδια, όπου αποτυπώνονται όλες οι γνώσεις που κατέκτησαν από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Ακόμη, ψηφιοποίησαν και εικονογράφησαν το δικό τους βιβλίο, ένα συγγραφικό δημιούργημα ομαδικής προσπάθειας.

Παρουσίαση για τη Γιορτή της Άνοιξης:

- Project «Φεγγαροσκεπαστής», καλλιτεχνική δημιουργία
- Εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά παιχνίδια και εφαρμογές γνώσεων
- Εικονογραφημένο e-book, συγγραφική δημιουργία
- Escape room εξωτερικού χώρου
- Κατασκευές για τα «κατοικίδια» της αυλής του σχολείου μας (ποτίστρες, ταΐστρες πουλιών)

- Ε΄ τάξη

«Η Φυσική και εμείς…»

Τη χρονιά που μας πέρασε οι μαθητές της Ε΄ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ασχολήθηκαν με την κλιματική αλλαγή και την προστασία του πλανήτη. Ήρθαν σε επαφή με διάφορες έννοιες της φυσικής, όπως η θερμότητα, ο ηλεκτρισμός και η ενέργεια. Κατασκεύασαν μακέτες και μίλησαν με ειδικούς για την αειφορία, την κυκλική οικονομία, ενώ είδαν από κοντά πώς γίνεται η ανακύκλωση και μάζεψαν καπάκια για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου. Έτσι οι μαθητές στη Γιορτή της Άνοιξης θα παρουσιάσουν με πειράματα και κατασκευές όσα έμαθαν.

- ΣΤ΄ τάξη

Με θεματολογία τα επαγγέλματα στον άξονα του «Δημιουργώ και καινοτομώ» οι μαθητές ερεύνησαν και παρουσίασαν τις δικές τους εργασίες. Το περιεχόμενο των εργασιών τους πολύπλευρο.
α) Παρουσίασαν μια αναδρομή σε επαγγέλματα που έχουν εξαφανιστεί ή τείνουν να εξαφανιστούν.
β) Πήραν συνεντεύξεις από διάφορους εργαζόμενους που μίλησαν για τα θετικά και αρνητικά του δικού τους επαγγελματικού χώρου.
γ) Ήρθαν σε επαφή με τα σύγχρονα επαγγέλματα και τα επαγγέλματα που είναι συνδεδεμένα με την εξέλιξη της τεχνολογίας.
δ) Ερεύνησαν και παρουσίασαν διάφορα ασυνήθιστα επαγγέλματα και επαγγέλματα που έχουν ασυνήθιστα υψηλή αμοιβή.
ε) Εξέφρασαν τη δική τους τοποθέτηση σε σχέση με το επάγγελμα που θα προτιμούσαν να ακολουθήσουν.

Οι εργασίες τους δημιουργήθηκαν σε power point, έγινε μετατροπή τους σε βίντεο και στη συνέχεια με QR κώδικα θα είναι προσβάσιμες σε όλους τους γονείς που θα επιθυμούσαν να τις διαβάσουν.

Σας περιμένουμε όλους!

anoixi-05-2023.png