Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας

15 Φεβρουαρίου 2023 2023

Αγαπητοί γονείς,

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη όγδοη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

Στις συναντήσεις αυτές συζητάμε και αναλύουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό-άγνωστο κόσμο των παιδιών μας. Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη, από τις 22 Φεβρουαρίου έως και τις 8 Μαΐου 2023, από τις 18:30 έως τις 20:30 συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία Σχολείου-γονέων-ειδικών συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

~ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ~

Τετάρτη 22/2/2023

Η ασφαλής γοητεία του «αρκετά καλού γονέα»

Η σύγχρονη έννοια του αποτελεσματικού γονέα περιλαμβάνει την πρόθεσή του να νιώθει ότι προσφέρει ένα ασφαλές, σταθερό και υγειές οικογενειακό περιβάλλον. Μπορεί να απαλλαγεί ο γονέας από την ανάγκη του να εξυπηρετεί όλες τις επιθυμίες του παιδιού για να αισθάνεται λειτουργικός; Είναι εφικτό να οριστεί ως βασική γονεϊκή προτεραιότητα η απόλυτη ικανοποίηση των παιδιών; Τελικά υπάρχει «τέλειος» ή «αρκετά καλός γονέας»; Πώς οι προσδοκίες και οι προσωπικές μας αναφορές καθορίζουν τη στάση μας ως γονείς;

  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Ψυχολόγος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 1/3/2023

«Παιδική παρενόχληση και κακοποίηση: Πρόληψη και προστασία»

Η παιδική παρενόχληση και η παιδική κακοποίηση είναι ζητήματα που πάντα απασχολούσαν την ελληνική κοινωνία. Οι έννοιες αυτές εγείρουν έντονα συναισθήματα και προβληματισμούς στους ενήλικες. Πώς ερμηνεύονται οι όροι αυτοί; Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου; Πώς μπορούμε να οχυρώσουμε τα παιδιά μας; Τι τραύματα μπορούν να προκαλέσουν στην ευαίσθητη παιδική ψυχή; Αφορούν το ίδιο τα αγόρια και τα κορίτσια; Πώς αντιλαμβανόμαστε ότι το παιδί μας έχει πέσει θύμα κακοποίησης; Μπορεί να αλλάξει η νοοτροπία της «κουλτούρας σιωπής»; Ποια είναι η κατάλληλη αντιμετώπιση από το περιβάλλον του παιδιού;

  • Στέλλα Γιαρμά, Ψυχολόγος Ξενώνα Προσωρινής Φιλοξενίας Παιδιών και Εφήβων σε Κίνδυνο «Το Σπίτι της Άρσις»

Δευτέρα 6/3/2023

«Δυσκολίες στη μάθηση: Πώς ανιχνεύονται και πώς αντιμετωπίζονται.»

Στον χώρο της εκπαίδευσης χρησιμοποιούμε πολλαπλούς όρους που περιγράφουν τις δυσκολίες μάθησης, δημιουργώντας συχνά προβληματισμό και άγχος στους γονείς, οι οποίοι καλούνται να εντοπίσουν πιθανά σημάδια αυτών των δυσκολιών και να δράσουν κατάλληλα για την αντιμετώπισή τους. Τι σημαίνει ο κάθε όρος; Ποιες ενδείξεις μπορεί να προκαλέσουν υποψίες στον γονέα; Ποιες ενέργειες πρέπει να ακολουθήσει, εάν και εφόσον διαπιστωθούν δυσκολίες μάθησης; Πώς μπορεί να υποστηριχθεί μαθησιακά το παιδί του;

  • Δρ. Κατερίνα Ματζιάρη, Σύμβουλος μαθησιακής υποστήριξης Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 13/3/2023

Εικαστικό εργαστήρι: «Επικοινωνία: Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι»

Στο βιωματικό αυτό εργαστήριο μέσα από την αυθόρμητη, δημιουργική ζωγραφική δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες γονείς να μοιραστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για θέματα που τους απασχολούν σε σχέση με τον εσωτερικό μας κόσμο αλλά και την καθημερινότητα. Πώς μπορώ να χτίσω αποτελεσματικές σχέσεις επικοινωνίας με την οικογένεια και κυρίως με τα παιδιά μου; Με ποιους τρόπους μπορώ να ενισχύσω τον γονεϊκό μου ρόλο και να αποβάλλω το άγχος της ευθύνης; Πώς συνυπάρχω με τους άλλους και πώς ορίζω τις σχέσεις και τις φιλίες μου; Πώς αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου μέσα από την προσωπική μου ιστοριογραμμή;

Η συνάντηση αυτή αφορά ομάδα ενηλίκων 12-15 ατόμων. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

  • Ελένη Πάλλη, MSc Art Therapy, Παιδαγωγός – εικαστικός Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Τετάρτη 15/3/2023

«Θρηνούν τα παιδιά;» - Η στήριξη του παιδιού και του εφήβου που βιώνει απώλεια

Ο θρήνος είναι μια φυσιολογική διεργασία που εγείρεται μετά από οτιδήποτε έχει βιωθεί ως απώλεια και συμβάλλει στη σταδιακή προσαρμογή του ατόμου. Η ευαλωτότητα της κάθε οικογένειας μπορεί να μετατραπεί σε μια πρόσκληση για εξέλιξη και ενδυνάμωση όλων των μελών. Ωστόσο, πολύ συχνά ο θρήνος ενός παιδιού ή/και εφήβου παραγκωνίζεται από τους ενήλικες, με αποτέλεσμα να μην έχει τη στήριξη που χρειάζεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο ανατροπών. Θρηνούν, λοιπόν, τα παιδιά; Πώς και πότε αντιλαμβάνονται την έννοια του θανάτου; Ποιες είναι οι φυσιολογικές ενδείξεις θρήνου των παιδιών και των εφήβων; Πώς στηρίζουμε ένα παιδί; Τι συμβάλλει στη σταδιακή προσαρμογή του; Πότε ανησυχούμε και χρειάζεται να ζητήσουμε βοήθεια;

Έλλη Μανατού, MSc Συμβουλευτική Ψυχολογία, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια

Δευτέρα 20/3/2023

Εικαστικό εργαστήρι: «Πολύχρωμη επικοινωνία»

Η συνάντηση αυτή θα αποτελέσει μία αφορμή για τους γονείς να συνευρεθούν με τα παιδιά τους και να επικοινωνήσουν μαζί τους μέσω της εικαστικής έκφρασης. Πώς αυτή η δίοδος αλληλεπίδρασης προσφέρει γόνιμο έδαφος για να δημιουργήσουμε μαζί μια κοινή ιστορία ή παραμύθι και να εκφράσουμε με χρώματα συναισθήματα, εικόνες και μηνύματα. Πώς μπορούμε να προσδιορίσουμε αλλά και να επαναπροσδιορίσουμε τις σχέσεις μας με τα παιδιά μας;

Η συνάντηση αυτή αφορά ομάδα 10 γονέων με το παιδί τους. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

  • Ελένη Πάλλη, MSc Art Therapy, Παιδαγωγός – εικαστικός Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 24/4/2023

«Κι αν σου τύχει;» - Πρώτες βοήθειες – Α΄ μέρος

Η παροχή πρώτων βοηθειών έχει μεγάλη αξία και είναι συχνά καθοριστική για τη ζωή του ανθρώπου σε περίπτωση ατυχήματος ή ξαφνικής ασθένειας. Τι μπορούμε να κάνουμε μέχρι να έρθει η ιατρική βοήθεια; Να παρέμβουμε ή όχι; Αν κάνουμε κάποιο λάθος και βλάψουμε τον ασθενή; Είναι εύλογα ερωτήματα και συχνά μπορεί να μην έχουμε την ψυχραιμία να δράσουμε κατάλληλα. Η έλλειψη ψυχραιμίας όμως πηγάζει από την έλλειψη γνώσης. Στο Α΄ μέρος θα μιλήσουμε για την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση σε ενήλικα, σε παιδί, σε βρέφος και για τη θέση ανάνηψης.

  • Αθανάσιος Κοτσαμπασίδης, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Τετάρτη 26/4/2023

«Κι αν σου τύχει;» - Πρώτες βοήθειες – Β΄ μέρος

Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα όπως: απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες – ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση. Οργάνωση οικιακού κυτίου Πρώτων Βοηθειών.

  • Αθανάσιος Κοτσαμπασίδης, Διασώστης-Πλήρωμα ασθενοφόρου, Εκπαιδευτής Πρώτων Βοηθειών πιστοποιημένος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναζωογόνησης, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης Πρώτων Βοηθειών Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης

Τετάρτη 3/5/2023

«Διαδίκτυο και βιντεοπαιχνίδια: Πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τα παιδιά μας;»

Στη σύγχρονη εποχή οι περισσότεροι ανήλικοι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αφιερώνουν μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους στην ενασχόλησή τους με αυτά. Πώς μπορούμε με την κατάλληλη πληροφόρηση να οχυρώσουμε τα παιδιά μας, ώστε να πλοηγούνται με ασφάλεια στον κυβερνοχώρο; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν; Ποια ηλικία είναι κατάλληλη για να αρχίσει ένα παιδί να ασχολείται με το διαδίκτυο; Πώς μπορούμε να οριοθετήσουμε τον χρόνο απασχόλησής του με τα “videogames” και να το στρέψουμε σε πιο δημιουργικές διεξόδους;

  • Θα παρουσιάσει αξιωματικός της Υπηρεσίας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος.

Δευτέρα 8/5/2023

«Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον»

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι είναι αναγκαίο να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού τους;

  • Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Ψυχολόγος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης