club tennis

Μουσικής Προπαιδείας

Μουσικής Προπαιδείας

Το Τμήμα Μουσικής Προπαιδείας για νήπια και προνήπια λειτουργεί μέσα στο πλαίσιο του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης, αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Πολιτισμού (ΦΕΚ 1653 Β΄ Τεύχος). 

Η επαφή και ενασχόληση των παιδιών με τη μουσική από την προσχολική ηλικία έχει σημαντικά οφέλη, τεκμηριωμένα από σύγχρονες επιστημονικές μελέτες. Βελτιώνει την ανάπτυξη και τις λειτουργίες του εγκεφάλου με εμφανή αποτελέσματα στη συγκέντρωση, στον συντονισμό κινήσεων, στους δείκτες νοημοσύνης καθώς και στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη. Μεγάλοι μουσικοπαιδαγωγοί, όπως ο C. Orff, ο E. Dalcroze, ο Z. Kodaly, ανέπτυξαν μεθοδολογίες διδασκαλίας της μουσικής για μικρά παιδιά με τρόπους βιωματικούς, συνδεδεμένους με την παράδοση, την κίνηση-χορό και το παιχνίδι. Το πρόγραμμά μας στηρίζεται σε αυτές τις αρχές, αλλά επηρεάζεται κι από Έλληνες μουσικοπαιδαγωγούς, όπως οι Π. Καραδήμου-Λιάτσου, Ν. Θεοδωρίδης κ.ά.

Οι μαθητές, μετά τη φοίτησή τους, συνεχίζουν στο Πρότυπο Ωδείο του Δημοτικού μας και διδάσκονται μαθήματα Στοιχειώδους Θεωρίας, όπως προβλέπεται σε όλα τα αναγνωρισμένα μουσικά ιδρύματα, και μουσικά όργανα, όπως πιάνο, κιθάρα, φλογέρα, βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο, κρουστά.

Τμήματα

Οι μαθητές παρακολουθούν το πρόγραμμα δύο (2) ώρες την εβδομάδα.

Τρόπος Λειτουργίας

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Εκμάθηση και παίξιμο μεταλλόφωνου, ξυλόφωνου και άλλων ρυθμικών και
  • μελωδικών οργάνων του C. Orff
  • Βιωματική προσέγγιση του ρυθμού μέσα από την κίνηση και τον χορό, τον λόγο,
  • τις παροιμίες και τα λαχνίσματα
  • Ρυθμικούς, μελωδικούς αυτοσχεδιασμούς
  • Δημιουργική ακρόαση μουσικής
  • Επαφή και γνωριμία με την παραδοσιακή μας μουσική και με παραδοσιακές
  • μουσικές διάφορων χωρών
  • Ηχοϊστορίες-παραμύθια από την ελληνική παράδοση και την κλασική παιδική
  • λογοτεχνία
  • Δρώμενα με αφορμή έθιμα και γιορτές
  • Αυτοσχεδιασμούς με εργαλεία τον λόγο, την κίνηση, την έκφραση του
  • προσώπου και του σώματος
  • Γνωριμία με τα μουσικά όργανα

Στόχος του προγράμματος είναι να γίνουν βιώματα η μουσική, ο ρυθμός, η μελωδία, το τραγούδι, η κίνηση. Έτσι, το παιδί εκφράζει την προσωπικότητά του, οξύνει την ακουστική του αντίληψη και αναπτύσσει ευαισθησία ως προς το ακουστικό περιβάλλον. Συγχρόνως, αποκτάει ηχητικές και μουσικές εμπειρίες, μουσική φαντασία και συμμετέχει στην ακρόαση μουσικής. Επίσης, οδηγείται στον μουσικό αυτοσχεδιασμό, δηλαδή στην οργάνωση και σύνθεση των ήχων. Σημαντικό κομμάτι αποτελεί και η συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και η μουσική αλληλεπίδραση μαζί τους.

Τα νέα των club μας

Τα νέα των club μας