Σας περιμένουμε με χαρά για να γιορτάσουμε την άνοιξη μαζί!

Σας περιμένουμε με χαρά για να γιορτάσουμε την άνοιξη μαζί!

Σας περιμένουμε με χαρά για να γιορτάσουμε την άνοιξη μαζί!

07 Μαΐου 2025

Σας προσκαλούμε την Κυριακή 11-05-2025 από τις 09:30 ως τις 14:30 στον καταπράσινο  κήπο του Σχολείου μας για μια ημέρα αφιερωμένη στην άνοιξη γεμάτη με παιχνίδια, αγώνες, μουσική, χορό, θέατρο, εκπαιδευτικές παρουσιάσεις, εικαστικές δημιουργίες, barbecue και πολλές εκπλήξεις. Συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του Παιδικού Σταθμού, του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού μας με διαθεματικές εργασίες, δημιουργίες τους στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς και τα τμήματα δημιουργικής απασχόλησης (clubs) των Εκπαιδευτηρίων μας.

Αναλυτικό πρόγραμμα

Ώρες
Τμήμα
Αναλυτικά
09:30-
10:20
Ακαδημία Ποδοσφαίρου
Μαθητών Νηπιαγωγείου
(γήπεδο 5×5)
Φιλικός αγώνας των μαθητών της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου του Νηπιαγωγείου μας με άλλες Ακαδημίες της πόλης μας.
09:30-
11:15
Ακαδημία Τένις Δημοτικού
(γήπεδο μπάσκετ)
Οι μαθητές της Ακαδημίας Τένις του Δημοτικού σε ηλικιακές ομάδες θα επιδείξουν μέσα από τενιστικά - αγωνιστικά παιχνίδια βασισμένα στις αρχές του τένις τις ικανότητές τους. Η προσπάθεια όλων των μαθητών θα βραβευτεί.
09:40-10:00
Τμήμα Θεατρικού Παιχνιδιού Νηπιαγωγείου
(αίθουσα θεάτρου)
«Η άνοιξη ήρθε, χαμογελά και σας καλούμε με την καρδιά μας! Λουλούδια, ήλιο, τραγουδάκι θα σας δείξει κάθε παιδάκι!»
10:10-
10:50
Τμήμα Θεατρικής Αγωγής Α΄ και Β΄ τάξης Δημοτικού
(αίθουσα θεάτρου)
«Ένα ταξίδι χρώματα…» της Ελένης Γιουρτσίδου
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ τάξης της θεατρικής ομάδας του Σχολείου μας παρουσιάζουν με πολύ μεράκι το παραμύθι «Ένα ταξίδι χρώματα…». Μια ιστορία γεμάτη χρώματα και συναισθήματα μας ταξιδεύει σε πολιτείες όπου το συναίσθημα νικάει τη λογική! Άραγε μπορούν όλα τα συναισθήματα να συνυπάρξουν αρμονικά; Θα καταφέρουν να βρουν τον θησαυρό; Ποιος να είναι τελικά; Ελάτε να το ανακαλύψουμε μαζί σε αυτό το ατέρμονο ταξίδι συναισθημάτων με τους λιλιπούτειους θεατρίνους μας!
11:00-
14:00
Τμήμα Σκάκι
Μικροί και μεγάλοι θα επιδοθούν στο αγαπημένο τους παιχνίδι σε διαμορφωμένο χώρο με σκακιέρες και σκακιστικά ρολόγια παίζοντας είτε μεταξύ τους είτε εναντίον των προπονητών τους ή ακόμα και των γονιών τους. Οι προπονητές μας θα συμμετέχουν ενεργά αναλύοντας όλες τις παρτίδες.
11:00-
11:10
Μουσική Προπαιδεία Νηπίων
Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης
(αίθουσα θεάτρου)
«Με ρυθμούς και μελωδίες»
Οι μαθητές του τμήματος Μουσικής Προπαιδείας Νηπίων του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης τραγουδούν και παίζουν με μεταλλόφωνα και κρουστά σαν μια μικρή ορχήστρα.
11:20-
12:15
Πρότυπο Ωδείο Θεσσαλονίκης Δημοτικό
(αίθουσα θεάτρου)
Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης μας καλούν σε ένα μουσικό ταξίδι παρέα με τον Ροζ Πάνθηρα, στον ρυθμό της Rock και σε ήχους μουσικής τεχνολογίας.
11:30-12:15
Multi Junior Sports
Παιδικού Σταθμού
(γήπεδο 5×5)
Οι μαθητές του Multi Junior Sports Παιδικού Σταθμού θα προσεγγίσουν αθλητικές δραστηριότητες μέσα από ένα πάρκο περιπέτειας. Όλα τα παιδιά θα βραβευτούν για την προσπάθειά τους.
12:00-12:15
Τμήμα Χορού
(γήπεδο μπάσκετ)
Τα παιδιά του τμήματος Χορού των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων γιορτάζουν την άνοιξη χορεύοντας σε ποπ ρυθμούς.
12:15-12:30
Τμήμα Χορού
(γήπεδο μπάσκετ)
Μικροί και μεγάλοι ελάτε να δημιουργήσουμε μαζί μια όμορφη χορογραφία για την άνοιξη!
12:30-
13:00
Καλλιτεχνικό εργαστήρι Παιδικού Σταθμού
(αίθουσα θεάτρου)
Το ταξίδι των μικρών μουσικών που ξεκίνησε φέτος ήταν γεμάτο προκλήσεις και συνεχείς ανακαλύψεις!
15 μαθητές σας προσκαλούν σε ένα μουσικό πρόγραμμα για να ζήσουμε μαζί λίγη από τη διαδρομή στο πολύχρωμο μουσικό περιβάλλον της τάξης.
12:30-12:50
Τμήμα Στίβου
(γήπεδο 5×5)
Οι μικροί μας αθλητές του τμήματος Στίβου θα παρουσιάσουν επί μέρους στοιχεία του αθλήματος μέσα από παιγνιώδεις μορφές και θα κάνουν επίδειξη των ικανοτήτων τους σε διάφορα αγωνίσματα του στίβου, εφαρμόζοντας το πρόγραμμα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Στίβου Kids Athletics.
13:10-
13:40
Μουσική Προπαιδεία Προνηπίων
Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης
(αίθουσα θεάτρου)
«7 Μουσικές Περιπέτειες!»
Η μουσική μπορεί να μας ταξιδέψει μακριά σε άλλους κόσμους και άλλες εποχές. Μπορεί να δώσει διέξοδο στη φαντασία μας και να συνοδέψει τις σκέψεις μας. Συνοδοιπόροι μας συνθέτες και μουσικά έργα από τις γειτονιές του κόσμου. Σας περιμένουμε όλους να γιορτάσουμε τη χαρά της μουσικής!
13:00-
13:50
Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί από τη Γ΄ τάξη
(γήπεδο μπάσκετ)
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Σχολείου μας θα μας παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων (αυλή, 2ο επίπεδο)

Τον Φεβρουάριο του 1994 η 19η Μαΐου ανακηρύχτηκε από τη Βουλή των Ελλήνων Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού κατά την περίοδο 1916-1923. Η αναγνώριση αυτή δικαίωσε ηθικά τον ποντιακό ελληνισμό και συνέδεσε τον σύγχρονο ελληνισμό με την ιστορική του μνήμη.

Την Κυριακή στο Σχολείο μας από τις 09:30 έως τις 14:30 θα λειτουργεί έκθεση με θέμα: «Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων».

Τα τμήματα δημιουργικής απασχόλησης Multi Junior Sports Νηπιαγωγείου, Χορού Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, Tae Kwon Do Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, Στίβου, καθώς και τα τμήματα Παιδικού φωνητικού συνόλου, Παιδικού τραγουδιού, Βιολιού, Σαξοφώνου, Κιθάρας και Πιάνου του Πρότυπου Ωδείου Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιήσουν και ξεχωριστή εκδήλωση σε άλλη ημερομηνία.

Παράλληλες Εκδηλώσεις στη Γιορτή της Άνοιξης

  • Τμήμα Εικαστικής Αγωγής Δημοτικού και Νηπιαγωγείου (Κεντρικό Κτήριο, Ισόγειο)
  • Έκθεση ζωγραφικής των μαθητών του Εργαστηρίου Εικαστικής Αγωγής

Στο εργαστήρι μας φέτος δημιουργήσαμε πολύχρωμα έργα με θέμα «Κόσμοι ευτυχισμένοι, κόσμοι μαγικοί».

  • Φιλοτεχνήσαμε πρωτότυπες συνθέσεις με γάτες μετά τη γνωριμία μας με την Αυστριακή καλλιτέχνη Rosina Wachtmeister.
  • Ζωγραφίσαμε:
  • αφίσες συναισθημάτων, αφού αναλύσαμε και εμπνευστήκαμε από έργα σπουδαίων δημιουργών (τους Ισπανούς Pablo Picasso και Joan Miró, τον Νορβηγό Edvard Munch, τον Αμερικανό James Rizzi, τον Ρώσο Wassily Kandinsky, τον Βραζιλιάνο Romero Britto)
  • αφίσες με τον αγαπημένο «Μικρό Πρίγκιπα»
  • αφίσες με τοπία, δέντρα και μοντέρνα σπίτια με έμπνευση από την Αμερικανίδα ναϊφ ζωγράφο Karla Gerard.
  • Μελετήσαμε το σπουδαίο κίνημα του φωβισμού (Fauves) που αναπτύχθηκε στη Γαλλία και επηρέασε όλη τη μετέπειτα ζωγραφική και φιλοτεχνήσαμε έργα εμπνεόμενοι από τους καλλιτέχνες του κινήματος και κυρίως από τον πιο σημαντικό τους εκπρόσωπο, τον Henri Matisse.
  • Δημιουργήσαμε μουσικά θέματα εστιάζοντας στο υπέροχο έργο του Pablo Picasso “Blue Guitar” (κίνημα φωβισμού).
  • Παράλληλα θα λειτουργήσει εργαστήρι ζωγραφικής στο οποίο οι μαθητές θα φιλοτεχνήσουν επάνω σε μπλουζάκια με ειδικές μπογιές θέματα εμπνευσμένα από την άνοιξη και το καλοκαίρι.
  • Τμήμα Πληροφορικής, Πολυμέσων και Ρομποτικής
  • Από τις 11:00 ως τις 12:00 οι μαθητές του τμήματος της Α΄ τάξης θα παρουσιάσουν τα comics που οι ίδιοι έγραψαν, σχεδίασαν και δημιούργησαν στο πρόγραμμα PowerPoint με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού πακέτου Lego Story Starter. Την ίδια ώρα οι μαθητές του τμήματος της Β΄ τάξης θα παρουσιάσουν την εργασία τους για τα συναισθήματα από την ταινία «Τα μυαλά που κουβαλάς», καθώς και την έρευνά τους με θέμα την ανακύκλωση. Παράλληλα θα υπάρχουν και διάφορες ρομποτικές κατασκευές των μαθητών από το φεστιβάλ ρομποτικής FLL junior.
  • Από τις 12:00 ως τις 13:00 οι μαθητές του τμήματος της Γ΄ και της Δ΄ τάξης θα σας δείξουν τα comics τους με θέμα «Ένα ταξίδι στο διάστημα» και τις εργασίες που δημιούργησαν ανά ομάδες στο πρόγραμμα Scratch. Επιπλέον, θα υπάρχουν αφίσες που έφτιαξαν τα παιδιά για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και διάφορες ρομποτικές κατασκευές των παιδιών από το φεστιβάλ ρομποτικής FLL junior.
  • Την ίδια ώρα, από τις 12:00 ως τις 13:00, θα μπορείτε να δείτε τα δύο μεγάλα projects της ομάδας ρομποτικής των Ε΄ και Στ΄ τάξεων τα οποία παρουσιάστηκαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής FLL και στο μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής. Συγκεκριμένα, θα έχετε τη δυνατότητα να δείτε το πλωτό μίνι εργαστήριό μας, το HydroLab, που με ειδικούς αισθητήρες λαμβάνει τις αλλαγές της χημική σύστασης του νερού και τις στέλνει μέσω μιας ασφαλούς επικοινωνίας στη αντίστοιχη εφαρμογή κινητού τηλεφώνου!
  • European Languages Programme (ELP) - Αγγλικά/Γερμανικά/Γαλλικά (Νέο Κτήριο, 1ος όροφος, αίθουσα Ε΄1)

Το bilingual πρόγραμμα του Σχολείου μας ξεκινάει από τον Παιδικό σταθμό ως Little kiddies English Club και συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια του Νηπιαγωγείου ως Bilingual Kindergarten ενώ ολοκληρώνεται στο δημοτικό ως European Language Programme.

Στην αίθουσα του ELP θα έχετε τη ευκαιρία να δείτε από κοντά δείγματα από τις εργασίες και τα projects που δημιούργησαν οι μαθητές μας όλων των επιπέδων καθώς και το έντυπο υλικό που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

  • English Summer Camp 2025 - ISLAND ADVENTURES AT PROTYPA (αυλή, 3ο επίπεδο)

Αυτό το καλοκαίρι το Σχολείο μας μεταμορφώνεται στο πιο οργανωμένο ταξιδιωτικό γραφείο, έτοιμο να μας ταξιδέψει σε νησιά σε όλον τον κόσμο προσφέροντας στους μικρούς μας ταξιδιώτες μοναδικές εμπειρίες, εικόνες, περιπέτεια και γνώση!

Στο English Summer Camp φτιάχνουμε τις βαλίτσες μας με προορισμό το πιο μαγικό ταξίδι γι’ αυτό το καλοκαίρι! Γνωρίζουμε νέους πολιτισμούς, τα ήθη και τα έθιμά τους, τις τοπικές διαλέκτους, τις τέχνες και τα μουσικά τους ακούσματα, μαγειρεύουμε και δοκιμάζουμε γεύσεις από την παγκόσμια κουζίνα… και όλα αυτά στην αγγλική γλώσσα! Travel with us and feel the summer vibes!

Και όπως κάθε χρόνο, το πρόγραμμα πλαισιώνεται με μαθήματα κολύμβησης, χορού, yoga, inline skating, εικαστικών, σκάκι, ρομποτικής, αναρρίχησης, μαγειρικής αλλά και με πολλές ακόμα δραστηριότητες… και, φυσικά, ανυπομονούμε για τη μαγευτική εμπειρία της διανυκτέρευσης κάτω από τον έναστρο ουρανό στην αυλή του Σχολείου μας!

Στο καταπράσινο περιβάλλον μας τα παιδιά με κέφι, με χαρά και παιχνίδι μαθαίνουν, εργάζονται ομαδικά, εξασκούνται στην αγγλική γλώσσα, δημιουργούν, εκφράζονται.

Στη Γιορτή της Άνοιξης στον χώρο του Island Adventures of Protypa από τις 10:30 θα λειτουργεί παιδικός τοίχος αναρρίχησης πλάγιας διαπέρασης, παιχνίδια στόχου, puzzle survivor και μαθήματα yoga. Επίσης τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν σε ένα μοναδικό workshop τη δική τους κατασκευή μαζί με τους εκπαιδευτικούς του ESC και να πάρουν μια γεύση από το καλοκαιρινό μας πρόγραμμα.

  • Soccer Lab and Adventure Summer Camp 2025 by Protypa (αυλή, 3ο επίπεδο και γήπεδα: μπάσκετ και 5Χ5)

Το νέο καλοκαιρινό Camp του Σχολείου μας, το Soccer Lab and Adventure Summer Camp 2025 by Protypa, είναι γεμάτο ποδόσφαιρο και δραστηριότητες.

Αυτό το καλοκαίρι ένα πειραματικό και πρότυπο πρόγραμμα ποδοσφαίρου και εξωγηπεδικών δράσεων θα προσφέρει στα παιδιά αξέχαστες εμπειρίες.

SCORE WITH US!!!

Το πρόγραμμά μας περιλαμβάνει καθημερινές προπονήσεις ποδοσφαίρου με στόχο την ατομική τεχνική κατάρτιση των αθλητών και την υπο-ομαδική τακτική, εσωτερικά τουρνουά και καθημερινές εξωτερικές δράσεις, όπως ιστιοπλοΐα-κωπηλασία-sup, ιππασία, paintball, waterland, ξενάγηση στα γήπεδα των ΠΑΕ ΠΑΟΚ και ΠΑΕ ΑΡΗΣ, κολύμβηση σε πισίνα, ακροβατική, virtual reality, αναρρίχηση και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων.

Στη Γιορτή της Άνοιξης από τις 10:20 έως τις 11:15 στο γήπεδο 5Χ5 και από τις 11:15 έως τις 11:50 στο γήπεδο μπάσκετ θα πραγματοποιηθούν ποδοσφαιρικές δράσεις και διαγωνιστικά παιχνίδια παρουσία των προπονητών του προγράμματος.

  • Τμήματα Γερμανικής και Γαλλικής γλώσσας (Νέο Κτήριο, 1ος όροφος, αίθουσα Ε΄4)

Οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γερμανικής γλώσσας της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν posters με εκθέσεις για διάφορα νεανικά θέματα, ενώ οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γερμανικής γλώσσας της ΣΤ΄ τάξης θα παρουσιάσουν posters με θέμα τα λουκέτα αγάπης σε διάφορες πόλεις του κόσμου και τίτλο «Die Liebesschlösser auf der Welt». Τα τμήματα Γερμανικής γλώσσας των αρχαρίων της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν κολλάζ εκθέσεων με θέμα «Das bin ich» μέσα από τα οποία θα μας συστηθούν στα γερμανικά και της ΣΤ΄ τάξης θα μας ξεναγήσουν μέσα από εργασίες τους στα αξιοθέατα της Γερμανίας.

Οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Γαλλικής γλώσσας της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν ομαδικές εργασίες με θέμα «Η καθημερινή μου ρουτίνα» (ma routine quotidienne). Τα τμήματα Γαλλικής γλώσσας των αρχαρίων της Ε΄ τάξης θα παρουσιάσουν ομαδικές εργασίες βασισμένες σε θέματα που έχουν πραγματευτεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς μέσα στην τάξη.

  • Projects και διαθεματικές εργασίες Νηπιαγωγείου – Παιδικού Σταθμού (αυλή, 2ο επίπεδο)

Θεματική ενότητα: « Πρότυπα Αειφορίας… Μικροί ενεργοί πολίτες του αύριο!»

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς τα παιδιά του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου μας έγιναν «Πρότυπα Αειφορίας» και ως μικροί «ενεργοί πολίτες του αύριο» μοιράστηκαν τις γνώσεις τους με όλα τα συνομήλικα παιδιά της πόλης μας.

Με την αθωότητα της παιδικής τους ματιάς παρουσίασαν την αειφορία μέσα από τη δική τους βιωματική εμπειρία. Μετέτρεψαν ανακυκλώσιμα υλικά σε εντυπωσιακά γλυπτά και σχεδίασαν διαδραστικά παιχνίδια μαθαίνοντας με διασκεδαστικό τρόπο για την ανακύκλωση, την εξοικονόμηση ενέργειας και την αξία της υγιεινής διατροφής. Μέσα από τις πολύχρωμες δημιουργίες τους κατάφεραν να εκφράσουν την αγάπη τους για τη φύση και την ανάγκη για την προστασία της. Χρησιμοποίησαν την τεχνολογία για να δημιουργήσουν ψηφιακά παραμύθια, εφημερίδες και βίντεο που προωθούν αειφόρες πρακτικές και έγιναν εθελοντές για να βοηθήσουν συνανθρώπους μας που πραγματικά μας χρειάζονται. Όλες οι δημιουργίες είχαν έναν κοινό στόχο: να ευαισθητοποιήσουν και να εμπνεύσουν όλους μας ώστε η αειφορία να γίνει στάση ζωής.

Στους καταπράσινους κήπους του Σχολείου μας τα παιδιά καλωσορίζουν την άνοιξη παρουσιάζοντας τα έργα που φιλοτέχνησαν και παίρνουν μέρος σε καλλιτεχνικά εργαστήρια και ποικίλες δράσεις, όπως:

  • Καλώς ήρθες άνοιξη: Ομαδικό εικαστικό έργο
  • Αγγίζω και μαθαίνω: Μια βόλτα στη φύση
  • Τι νιώθω;: Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων
  • Πειραματίστας: Πειράματα με μαγνήτες
  • Η Beebot και η ανακύκλωση: Μαθαίνω για την ανακύκλωση παρέα με τη Beebot το ρομποτάκι
  • Χρόνια πολλά μανούλα!: Τρισδιάστατη κατασκευή για τη γιορτή της μητέρας
  • Face painting: Στολιζόμαστε με πολύχρωμα λουλούδια
  • Messy play: Αισθητηριακό παιχνίδι, παίζω και μαθαίνω
  • Pixelart: Ψηφιακή τέχνη
  • Διασκεδαστικά διαδραστικά παιχνίδια
  • Projects και διαθεματικές εργασίες Δημοτικού

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού μας θα παρουσιάσουν τις εργασίες που ετοίμασαν στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μέσα από διαθεματική προσέγγιση και τη βιωματική μάθηση, την έρευνα και την τεχνολογία.

  • Α΄ τάξη (Νέο Κτήριο, 1ος όροφος, αίθουσα Στ΄2)
  • Α΄1: ««Με όμορφα συναισθήματα θα ανεβούμε όλοι μαζί ψηλά!»

Οι μαθητές του Α΄1, στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ανθρώπινα δικαιώματα», στη θεματική ενότητα «Το Μαζί είναι δύναμη!», ασχολήθηκαν με το παραμύθι «Ο Φεγγαροσκεπαστής» του Eric Puybaret.

Πρόκειται για μια ιστορία που μιλάει για τη δύναμη και την αξία της φιλίας και της αλληλεγγύης. Όσες προσπάθειες κι αν γίνουν από ένα μόνο πρόσωπο, μπορεί να μην οδηγήσουν σε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα. Αν όμως προσπαθήσουμε όλοι μαζί και στηρίξουμε ο ένας τον άλλο, τότε μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα! Δημιουργήσαμε λοιπόν και εμείς μια σκάλα, όπως αυτή της ιστορίας, πατώντας πάνω στα ιδανικά της φιλίας, της αλληλεγγύης, της αγάπης και της ειρήνης!

Τα παιδιά έφτιαξαν βιβλιαράκια στα οποία έγραψαν και εικονογράφησαν τις προσωπικές τους ιστορίες και στη συνέχεια τα τοποθέτησαν το ένα πάνω στο άλλο, φτιάχνοντας μια σκάλα, που μας οδηγεί στο φεγγάρι!

  • Α΄2: «Το Μαζί είναι δύναμη και γίνεται... παιχνίδι!»

Οι μαθητές του Α΄2, στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ανθρώπινα δικαιώματα», στη θεματική ενότητα «Το Μαζί είναι δύναμη!» και με αφορμή τον εορτασμό του Πολυτεχνείου, ασχολήθηκαν με το θρυλικό έργο της Ευγενίας Φακίνου «Ντενεκεδούπολη».

Τα παιδιά διάβασαν το βιβλίο, συζήτησαν για τους διάφορους χαρακτήρες, τις καταστάσεις και τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν. Ταυτίστηκαν με τους ήρωες, ένιωσαν την κακία, την αδικία, τον θυμό, την αγανάκτηση, την απελπισία αλλά και τη δικαίωση και την αισιοδοξία.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία ανακάλυψαν βιωματικά και με παιγνιώδη τρόπο τη «δύναμη του μαζί» και την αξία της δημοκρατίας. Ως αποτέλεσμα, κατασκεύασαν με χαρτί και γλωσσοπίεστρα τους αγαπημένους ήρωες του παραμυθιού, για να στήσουν τη δική τους παράσταση!

  • Α΄3: «Το ξενοδοχείο των ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»

Οι μαθητές του Α3, στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ανθρώπινα Δικαιώματα», στη θεματική ενότητα «Το Μαζί είναι δύναμη!», εξερεύνησαν τον κόσμο των δικών τους συναισθημάτων.

Με αφορμή μια σειρά από δραστηριότητες, διαβάσαμε το παραμύθι «Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων» της Lidia Brankovic και κατανοήσαμε πως ο κάθε ένας από εμάς είναι το «ξενοδοχείο» που φιλοξενεί στα δωμάτιά του κάθε μέρα διαφορετικά συναισθήματα. Όλα τους είναι καλοδεχούμενα, αρκεί να υπάρχει ο κατάλληλος χώρος για αυτά!

Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του «ξενοδοχείο» και τοποθέτησε σε αυτό όλα όσα νιώθει.

  • A΄4: «Ένα δέντρο...μια αγκαλιά!»

Οι μαθητές του Α4, στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ανθρώπινα Δικαιώματα», στη θεματική ενότητα «Το Μαζί είναι δύναμη!», ασχολήθηκαν με το παραμύθι «Το Δέντρο που Έδινε» του Sel Silverstein που μιλάει για την αξία της φιλίας, της αγάπης και της «σύνδεσης».

Διαβάσαμε το παραμύθι και μέσα από τη συζήτηση που ακολούθησε αναδύθηκαν με φυσικό τρόπο τα μηνύματα που μας «περνάει». Τα παιδιά κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε τον εαυτό μας, ν΄ αγαπούμε αληθινά και να έχουμε στη ζωή μας ουσιαστικές και αυθεντικές φιλίες.

Έπειτα, φιλοτεχνήσαμε, ανά ομάδες, το «Δέντρο της αγάπης, της φιλίας, της σύνδεσης!», χρησιμοποιώντας κυρίως την τεχνική του ψηφιδωτού και αντιληφθήκαμε βιωματικά, πως με τη συνεργασία μπορούμε να δημιουργήσουμε τα ομορφότερα πράγματα.

  • Α΄5: «Τα συναισθήματα μέσα από το παραμύθι: «Ο ελέφαντας στη σκιά»

Στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο: «Ανθρώπινα Δικαιώματα» και πιο συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα «Το Μαζί είναι δύναμη!», διαβάσαμε το παραμύθι «Ο ελέφαντας στη σκιά» της Nadine Robert που μιλάει για τη δύναμη της αληθινής φιλίας, της συντροφικότητας και της εμπιστοσύνης.

Συζητήσαμε για τα νοήματά του και στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α΄5 δραματοποίησαν ποικίλες σκηνές μέσα από το παραμύθι, έπαιξαν παιχνίδια ρόλων ζωντανεύοντας τους ήρωες και εμβάθυναν στα συναισθήματά τους.

Όλα τα παραπάνω κατέληξαν στη δημιουργία ενός ομαδικού εικαστικού έργου που αποτυπώνει συμβολικά τόσο τα αρνητικά όσο και τα θετικά συναισθήματα του ήρωα του βιβλίου μας, του μικρού ελέφαντα.

  • Β΄ τάξη (Νέο Κτήριο, Ισόγειο, αίθουσα Στ΄5)
  • «Εγώ και εσύ δυναμώνουμε μαζί»

Μια μοναδική διαδρομή στον κόσμο των συναισθημάτων έκαναν φέτος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης, στο πλαίσιο του εργαστήριου δεξιοτήτων «Εγώ και εσύ δυναμώνουμε μαζί». Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να τα εκφράζουν και να τα διαχειρίζονται με θετικό τρόπο μέσα από παιχνίδια ρόλων, δημιουργικές δραστηριότητες και συζητήσεις. Με αλληλεπίδραση και συνεργασία καλλιέργησαν τη συναισθηματική νοημοσύνη κι έμαθαν να αποδέχονται τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν.

Με χρώματα και φαντασία κάθε παιδί αποτύπωσε ένα συναίσθημα σε μια ζωγραφιά, δίνοντας τη δική του προσωπική οπτική.

Το τελικό τους δημιούργημα είναι το υπέροχο «Αλφαβητάρι των Συναισθημάτων» όπου κάθε γράμμα του αλφάβητου συνδέεται με ένα συναίσθημα και μια ξεχωριστή εικονογράφηση!

  • «Φυσιολάτρες σε δράση»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης έγιναν μικροί φυσιολάτρες και εξερευνητές της φύσης! Μέσα από την ενότητα «Φυσιολάτρες σε δράση» γνώρισαν τον μαγικό κόσμο των φυτών, έμαθαν πώς αυτά αναπτύσσονται, τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν και ποια είναι η σημασία τους για το περιβάλλον και τη ζωή μας. Με πολλή φροντίδα και ενθουσιασμό φύτεψαν τα δικά τους μαρούλια και παρακολούθησαν την ανάπτυξή τους βήμα-βήμα, ανακαλύπτοντας τη χαρά της καλλιέργειας.

Μελετώντας τη φύση τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους φυτολόγιο, μια πολύχρωμη και πολυδιάστατη συλλογή, που περιλαμβάνει διάφορα είδη φυτών που μάζεψαν από την αυλή του σχολείου μας, ζωγραφιές, χρήσιμες πληροφορίες και σπιτικές συνταγές που φτιάχνουμε με τους καρπούς τους. Ένα αποτέλεσμα γεμάτο φαντασία, γνώση και δημιουργικότητα, φτιαγμένο με πολλή αγάπη.

  • Γ΄ τάξη (Αυλή, 1ο επίπεδο, Παιδική χαρά)

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων της Γ΄ τάξης είχαν έναν κοινό άξονα και στόχο: να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια των δικαιωμάτων και να αποκτήσουν την κουλτούρα του ενεργού πολίτη, δηλαδή να ενδιαφέρονται, να ενημερώνονται και να δραστηριοποιούνται.

Η παρουσίαση τους βασίζεται σε μια σειρά από παιχνίδια με βάση τις κατασκευές που έκαναν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

  • Παιχνίδι memory «Δικαίωμα να ζω και να ζω καλά»: ένα παιχνίδι που χρειάζεται καλή μνήμη για να βρεις τις όμοιες κάρτες.
  • «Ένα ταξίδι στον κόσμο»: συνδυάζοντας κείμενα από το βιβλίο της Γλώσσας με αναφορά σε παιδιά που βίωσαν τον πόλεμο, τη φτώχεια, την εγκατάλειψη, την έλλειψη τροφής και καθαρού νερού.
  • «Βρες το άλλο μου μισό»: οι αφίσες και τα πλακάτ με τα βασικά δικαιώματα, που φιλοτέχνησαν οι μαθητές, χωρίστηκαν στα δύο και αναζητούμε τον τρόπο για να τα ξαναενώσουμε!
  • Παζλ «Δικαίωμα σε έναν καθαρό πλανήτη»: μέσα από την υιοθεσία ενός καραβιού που ταξιδεύει στους ωκεανούς γνωρίσαμε τη μοναδικότητα των θαλασσών και τη ζωή που κρύβεται μέσα τους.
  • «Δικαίωμα στην ψυχαγωγία και τον αθλητισμό»: με αφορμή τη δράση για την «Ημέρα κατά της οπαδικής βίας», τα παιδιά οργάνωσαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι και όρισαν κανόνες που οδηγούν στην κορυφή ή επιστρέφουν στην αφετηρία!
  • «Εκπαίδευση στην κυκλική οικονομία»: γνωρίσαμε πώς το καρότο γίνεται τροφή για να δώσει ζωή σε ένα νέο καρότο και ανακαλύψαμε τον κόσμο της κυκλικής οικονομίας μέσα από ένα απλό παιχνίδι. Στη συνέχεια κατασκευάσαμε τον δικό μας συλλέκτη σκουπιδιών και… καθαρίσαμε τον τόπο!
  • Δ΄ τάξη (Νέο Κτήριο, Ισόγειο, αίθουσα Στ΄3)
  • «Το διάστημα»

Η γνωριμία των μαθητών και των μαθητριών της Δ΄ τάξης με το διάστημα, τους πλανήτες, τους δορυφόρους, τους αστροναύτες, τις επανδρωμένες διαστημικές αποστολές και τον διεθνή διαστημικό σταθμό ήταν ο στόχος της διαθεματικής μας προσέγγισης. Τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία της «Αστροεξερεύνησης» και τις διαδικασίες που ακολουθούνται και έμαθαν περισσότερες πληροφορίες για το σύμπαν που μας περιβάλλει.

Παρουσίαση για τη Γιορτή της Άνοιξης:

  • Κατασκευή του πλανητικού μας συστήματος από μακετόχαρτο
  • Κατασκευή ενός πυραύλου από μακετόχαρτο
  • Δημιουργία photo booth αποτελούμενο από τη διαστημική στολή ενός αστροναύτη σε διαστημικό φόντο
  • 3d εκτύπωση του κράνους της διαστημικής στολής
  • «Έδαφος – Υπέδαφος: Η γη κάτω από τα πόδια μας»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης γνώρισαν τον μυστικό κόσμο του υπεδάφους, έναν κόσμο που κρύβεται καλά κάτω από τα πόδια μας. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου έμαθαν για τα επίπεδα του υπεδάφους και από τι αποτελείται το καθένα. Πληροφορήθηκαν για όλα όσα μπορούν να είναι θαμμένα μέσα τους (απολιθώματα, αρχαιολογικοί θησαυροί, ορυκτά κ.ά.), ανακάλυψαν πώς αυτά δημιουργήθηκαν και βρήκαν ποια επαγγέλματα είναι απαραίτητα για να τα βγάλουν στην επιφάνεια. Τέλος, μιλήσαμε για τις σωληνώσεις της ύδρευσης και της αποχέτευσης που υπάρχουν υπόγεια και για τη χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου.

Παρουσίαση για τη Γιορτή της Άνοιξης:

  • Κατασκευή ηφαιστείου από μακετόχαρτο
  • Κατασκευή των επιπέδων του υπεδάφους από μακετόχαρτο
  • Δημιουργία μακέτας που αναπαριστά το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης στον αστικό ιστό
  • Εργαστήριο ανασκαφικής έρευνας
  • Ε΄ τάξη (Νέο Κτήριο, 1ος όροφος, Γυάλινη αίθουσα)
  • «Η μαγεία της Φυσικής μέσα από παιδικά μάτια!»

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης ανέλαβαν δράση με βασικό άξονα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Μέσα από το μάθημα της Φυσικής και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διερεύνησαν πώς η ενέργεια επηρεάζει την καθημερινότητά μας και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον. Εξοικειώθηκαν με βασικές μορφές ενέργειας, όπως η θερμότητα και ο ηλεκτρισμός, και στη συνέχεια μέσα από πειράματα και κατασκευές κατάφεραν να τις κατανοήσουν βιωματικά. Επισκέφθηκαν το κέντρο STEM Education στη Θεσσαλονίκη, όπου συνομίλησαν με ειδικούς για θέματα βιωσιμότητας και αειφορίας, παρακολούθησαν παρουσιάσεις για την κυκλική οικονομία και εντυπωσιάστηκαν με την επίδειξη και την κατασκευή ανεμογεννήτριας.

Στη Γιορτή της Άνοιξης τα παιδιά θα παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους, με κεντρικό θέμα τα ηλεκτρικά κυκλώματα που κατασκεύασαν με πολλή φαντασία και ενθουσιασμό.

  • «Συναισθηματική Υγεία: Ανακαλύπτοντας τα Χρώματα της Ψυχής!»

Για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ τάξης η φετινή χρονιά ήταν ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων. Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων μέσα από βιωματικές δράσεις τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με αυτοπεποίθηση και σεβασμό. Η ταινία που παρακολούθησαν αποτέλεσε αφορμή για γόνιμο διάλογο γύρω από τη λύπη, τη χαρά, τον θυμό και την αγάπη -συναισθήματα που καθημερινά βιώνουν. Με ευαισθησία και ενσυναίσθηση κατανόησαν τη σημασία της διαχείρισης των συναισθημάτων, όχι μόνο για τον εαυτό τους, αλλά και για τους ανθρώπους γύρω τους. Έμαθαν πόσο σημαντικό είναι να σέβονται τα συναισθήματα των άλλων και να βρίσκονται δίπλα τους όταν το έχουν ανάγκη.

Στη Γιορτή της Άνοιξης τα παιδιά θα παρουσιάσουν δημιουργίες γεμάτες φαντασία και νόημα: κατασκευές, ζωγραφιές και μπλούζες με συνθήματα για τα συναισθήματα και μηνύματα που αναδεικνύουν με τρόπο απλό, αληθινό και δημιουργικό όλα όσα έμαθαν για τη συναισθηματική υγεία.

  • ΣΤ΄ τάξη (Νέο Κτήριο, Ισόγειο, αίθουσα Στ΄4)
  • «Η δύναμη της φύσης-φυσικές καταστροφές»

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων, μέσα από το άξονα «Άνθρωπος και Περιβάλλον», οι μαθητές της Στ΄ τάξης εργάστηκαν σε ομάδες με σκοπό να αναδείξουν τις πηγές των φυσικών καταστροφών αλλά και τα αποτελέσματά τους τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στις ανθρώπινες κοινωνίες. Επιπλέον, αξιολογούν την ανθρώπινη παρέμβαση στη φύση και αποδεικνύουν την επιρροή του σύγχρονου τρόπου ζωής στην έξαρση ακραίων φυσικών φαινομένων. Τέλος, μέσω δραματοποίησης δίνουν οδηγίες για μέτρα προστασίας από τέτοιου είδους φυσικές καταστροφές και χρήσιμες συμβουλές ώστε να προλαμβάνουμε, όσο αυτό είναι εφικτό, τα ακραία αυτά φαινόμενα.

Τα αντικείμενα μελέτης και έρευνας των μαθητών περιλαμβάνουν:

  • Φυσικές καταστροφές που προκαλούνται από ενδογενείς παράγοντες, όπως σεισμούς και ηφαίστεια.
  • Φυσικές καταστροφές που προέρχονται από εξωγενείς παράγοντες και πιο συγκεκριμένα από την ανθρώπινη παρέμβαση στο περιβάλλον.
  • Ακραία φυσικά φαινόμενα τα οποία δημιουργούνται εξαιτίας της αλλαγής «συμπεριφοράς» του ίδιου του πλανήτη μας.

Τα αποτελέσματα της έρευνας των μαθητών αναδεικνύονται μέσα από παρουσιάσεις Power Point, καλλιτεχνικές δημιουργίες, βίντεο και Podcast.

Στην εκδήλωση θα παρευρίσκεται η Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης με εθελοντές εκπαιδευμένους στις πρώτες βοήθειες.

Σας περιμένουμε με χαρά για να γιορτάσουμε την άνοιξη μαζί!